تاکید دوباره مسئولان؛

استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است
کد خبر: 486047
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۵ ۱۳:۴۹:۳۸

اعتمادآنلاین| حسین صبوری، در حاشیه نشست شورای اداری استان تهران با تاکید بر این که سال جاری با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها، علاوه بر کاهش توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی، گرمای زودرس هوا را نیز به دنبال داشته و این مهم باعث شده مدیریت مصرف انرژی در فصل بهار و تابستان 1400 اهمیتی دوچندان پیدا کند، گفت: شیوع بیماری کرونا و روند فرسایشی یک سال گذشته ناشی از این بیماری نیز منجر به افزایش اهمیت مقوله تأمین انرژی پایتخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی همچنین توجه به این نکته را ضروری دانست که تهران با دارا بودن بیش از 4.5 میلیون مشترک، سهم قابل توجهی در بار مصرفی شبکه توزیع برق کشور دارد و عملکرد هموطنان و مشترکان تهرانی در حوزه مصرف انرژی می‌تواند بر کل کشور تأثیرگذار باشد.

به گفته این مقام مسئول به همین دلیل با پیش‌بینی این شرایط، شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سال گذشته اقدامات متعددی را به منظور کاهش بار ساعات پیک در دستور کار خود قرار داده است. برنامه‌های وسیع فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهری در هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی به منظور آگاه سازی هموطنان، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری با ادارات، صنایع و مشترکان بزرگ به منظور کاهش بار مصرف در ساعات اوج بار با استفاده از روش‌هایی همچون بهره‌گیری از مولدهای خودتامین، انرژی خورشیدی، تغییر دمای سامانه‌های سرمایشی، کاهش روشنایی‌های غیرضروری، بهینه سازی موتورخانه‌ها و اجرای طرح‌های متعدد فنی در راستای بهینه‌سازی تأسیسات و شبکه توزیع برق تهران همچون تعویض کل شبکه هوایی سیمی تهران با کابل‌های خودنگهدار از جمله این روش‌ها است.

صبوری همچنین مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز و مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را از دیگر اولویت‌های در حال اجرا دانست و ادامه داد: در همین راستا در هفته گذشته یک مزرعه بزرگ ارز دیجیتال در منطقه برق مولوی و دو مزرعه دیگر در محدوده عملیاتی منطقه برق افسریه شناسایی شد که با هماهنگی با مقامات قضائی و انتظامی این مراکز جمع آوری شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار داشت: در این زمینه دستورالعمل‌های وزارت نیرو به تمامی ادارات تهران ابلاغ شده و تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند میزان مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته در ساعات اداری حداقل به میزان 50 درصد کاهش دهند که در این زمینه عملکرد تمامی ادارات با توجه به نصب کنتورهای هوشمند در سال‌های گذشته به صورت لحظه‌ای از مرکز پایش این شرکت، رصد شده و 250 تیم ارزیاب نیز به صورت میدانی عملکرد این دستگاه‌ها را بررسی می‌کنند و در صورت همراهی نکردن و توجه به این دستورالعمل‌ها، برق اداراتی که در این زمینه همکاری نکنند قطع می‌شود. همچنین استفاده از کولر گازی در ادارات تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال گذشته با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیا، دمای سامانه‌های سرمایشی ادارات هدف، از راه دور توسط کارشناسان این شرکت، رصد و تنظیم می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها