وزیر خارجه چین:

آمریکا مانع حل مسئله فلسطین است

وزیر خارجه چین در گفت و گو با وزیر خارجه پاکستان مطرح کرد: پکن به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت تمام تلاش خود را برای برگزاری دو نشست اضطراری در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل کار بسته است اما متأسفانه اعضای شورای امنیت به خاطر مخالفت ایالات متحده هنوز نتوانسته اند در این مورد به توافق برسند.

آمریکا مانع حل مسئله فلسطین است
کد خبر: 486206
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۰۸:۲۱:۰۳

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه چین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی بر حل این بحران از طریق گفت وگو تاکید کرد و آمریکا را مانع حل مسالمت آمیز این مسئله در شورای امنیت سازمان ملل دانست.

به گزارش ایرنا از شینهوا، وانگ یی شنبه شب در تماس تلفنی با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان افزود: چین میزبان نشست مجمع عمومی شورای امنیت در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل خواهد بود و امیدوار است همه طرف‌ها بتوانند برای رفع این بحران از طریق "راه حل دو کشور" به نتیجه برسند.



وی افزود: چین به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت تمام تلاش خود را برای برگزاری دو نشست اضطراری در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل و انتشار بیانیه شورای امنیت در واکنش به این درگیری‌ها به کار بسته است اما متأسفانه اعضای شورای امنیت به خاطر مخالفت ایالات متحده هنوز نتوانسته اند در این مورد به توافق برسند.

وانگ یی گفت: در عین حال، چین همچنان به حمایت قاطعانه از خواسته عادلانه فلسطین برای رسیدن به حقوق قانونی خود، یافتن یک راه حل منصفانه برای حل مشکلات فعلی از طریق گفت و گوی سیاسی با محوریت سازمان ملل و همچنین نقش سازنده اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی ادامه خواهد داد.

وی افزود: اوضاع درگیری‌های فلسطین و اسرائیل در روزهای اخیرا وخیم‌تر شده و تلفات زیادی به بار آورده که باعث تأسف است دلیل اصلی وخامت اوضاع نیز عدم یافتن یک راه حل برای مسئله فلسطین پس از یک مدت طولانی، خروج روند صلح خاورمیانه از مسیر اصلی و همین طور عدم اجرای مؤثر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به ویژه در سال‌های اخیر بوده است.

وزیر خاجه چین گفت: نادیده گرفته شدن حق مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل و بدتر شدن مداوم وضعیت آنان منجر به تشدید تقابل فلسطین و اسرائیل و درگیری‌های مکرر میان آنان شده است.

وزیر خارجه چین ادامه داد: ما از همه اعضای شورای امنیت می خواهیم مسئولیت های خود را به شایستگی انجام دهند و برای حفظ صلح و امنیت در منطقه تلاش کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها