غفلت فدراسیون از والیبال زنان؛ ایران در خواب، رقبا به فکر سکو

مسابقات والیبال زنان قهرمانی آسیا در حالی از 3 ماه دیگر آغاز می‌شود که هنوز از تشکیل تیم ملی خبری نیست.

غفلت فدراسیون از والیبال زنان؛ ایران در خواب، رقبا به فکر سکو
کد خبر: 486300
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کنفدراسیون والیبال آسیا زمان برگزاری مسابقات زنان قهرمانی آسیا را اعلام کرد که بر این اساس فیلیپین روزهای 7 تا 14 شهریور ماه میزبان این دوره از مسابقات خواهد بود.

به گزارش فارس، برای حضور در مسابقات پیش رو 18 اردیبهشت ماه جلسه کمیته فنی با محوریت بررسی شاخص‌های مربیان والیبال بانوان و پیگیری آخرین وضعیت تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی زنان انجام شد اما از آن زمان هنوز برنامه فدراسیون مشخص نشده است.

با وجود اینکه 3 ماه تا زمان برگزاری مسابقات زمان باقیست اما هنوز اسامی کادر تیم ملی اعلام نشده و تا شب گذشته نیز خبری از شروع تمرینات ملی نبود. در رده سنی نوجوانان و جوانان هم فدراسیون هیچ برنامه‌ریزی در بخش دختران نداشته است. این در حالیست که در بخش پسران از همین حالا تمرینات نوجوانان شروع شده است.

فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال شب گذشته در مصاحبه‌ای با سایت فدراسیون به این موارد اشاره کرد و گفت: پس از معرفی سرمربی طبق زمان‌بندی انجام شده، دختران والیبالیست از هفته اول خرداد وارد اردو می‌شوند. تیم ملی کار خود را با کادر داخلی آغاز می‌کند اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تایید کمیته فنی به دنبال یک مربی از تیم‌های توسعه‌یافته در رشته والیبال هستیم.

بانوان ایران هیچ وقت در آسیا حرفی برای گفتن نداشته و مهمترین دلیل آن این است که برنامه‌ریزی بلندمدت برای آنها در نظر گرفته نشده است. عدم آسیب شناسی، عدم برنامه‌ریزی بلندمدت، عدم برگزاری اردوهای منظم، عدم توجه به تیم‌های پایه و ... همه از دلایلی است که باعث شده ایران نتیجه‌ای هم مقابل ابرقدرت‌های آسیا نداشته باشد.

با برگزاری اردو در فاصله 3 ماه مانده به یک رویداد مهم قطعا نمی‌تواند ملی‌پوشان را به کسب مقام بهتر در آسیا نزدیک کند، بنابراین به نظر می‌رسد برای کسب نتیجه لازم در سالهای آینده از همین حالا باید به فکر بود تا بهترین تیم به عنوان نماینده ایران در مسابقات شرکت کند.

حضور مربی خارجی نیز در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای فدراسیون نخواهد بود. البته در این بحران کرونا و شرایط اقتصادی اینکه فدراسیون چقدر موفق به جذب مربی خارجی خواهد بود یک مسئله است اما مسئله دوم این است که والیبال زنان در بکارگیری مربیان خارجی هیچ وقت موفق عمل نکرده و مربیانی که کوتاه مدت هدایت ایران را برعهده گرفتند کارنامه درخشانی در مسابقات بین‌المللی نداشتند.

حالا باید دید در این فاصله 3 ماهه تیم ملی چقدر برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به آمادگی می‌رسد و چه نتایجی کسب خواهد کرد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها