کد خبر: 486343
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

سلطانی فر مطرح کرد؛

رشد 34 درصدی مشارکت مردم در ورزش همگانی طی 7 سال

وزیر ورزش و جوانان گفت: براساس آمار مرکز آمار درصد مشارکت مردم در ورزش همگانی در سال 92 حدود 17 درصد بود که امروزه این میزان مشارکت به 51 درصد رسیده است.

رشد 34 درصدی مشارکت مردم در ورزش همگانی طی 7 سال
کد خبر: 486343
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز مراسم اختتامیه طرح کنترل چاقی دانش آموزان در باشگاه انقلاب برگزار شد و از طریق شبکه شاد نیز پخش شد. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این مراسم گفت: در این سال‌ها با وجود تلاش‌های چشمگیر، عوارض اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا باعث شد اقدامات و دستاوردهای عرصه‌ها در راستای توسعه کشور نادیده گرفته شود. تلاش جدی مدیران دولت این بوده است که از همه ابزارها بهترین استفاده را کنند تا کارنامه قابل قبولی به جای بگذارند.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش با طراحی نرم‌افزار شاد و دیگر اقدامات توانستند سیستم آموزشی را در این شرایط سخت پیش ببرند و دانش‌اندوزی و دانش آموختگی با تدابیر شما تعطیل نشد.

وی افزود: دولت یازدهم زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد براساس آمار مرکز آمار درصد مشارکت مردم در ورزش همگانی حدود 17 درصد بود که امروزه این میزان مشارکت به 51 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: ما نیز پایشی انجام دادیم که نشان می‌دهد مردم به سلامت خود و نشاط و شادابی اهمیت می‌دهند و مسئولین هم در بخش‌های مختلف تلاش کردن زیرساخت‌های لازم برای تحرک بیشتر مردم را فراهم کنند.

وزیر ورزش گفت: تعداد مکان‌های ورزشی دستگاه‌های اجرایی کشور در این مدت از حدود 40 هزار مورد در ابتدای دولت یازدهم به بیش از 61 هزار مکان رسیده است. ما در وزارت ورزش و جوانان 5500 پروژه مختلف را تکمیل کردیم و به بهره‌برداری رساندیم.

وی افزود: ما چهار سال قبل در یک حرکت ضربتی زمین‌های چمن مصنوعی را افزایش دادیم. در حالی که دیدیم احداث یک زمین چمن مصنوعی در یک روستا در یک منطقه محروم چقدر باعث ایجاد شور و نشاط در میان مردم می‌شود. آن زمان تعداد این زمین‌ها حدود 310 زمین چمن مصنوعی بود اما امروز این به بیش از 2000 زمین چمن مصنوعی افزایش پیدا

کرده است.

سلطانی‌فر گفت: در دورترین نقاط مرزی کشور، زمین‌های مصنوعی فوتبال ایجاد شده و موجبات شور و شعف مردم و جوانان شده است. در همین راستا برای ایجاد عدالت و بسترهایی که بتواند سلامت مردم را فراهم کند، بیش از پنج هزار خانه ورزش روستایی در کل کشور راه‌اندازی کردیم که امروز تعداد 700 خانه ورزش روستایی به حدود 6 هزار مورد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای توسعه ورزش و تحرک بیشتر در المپیاد روستایی کشور را راه‌اندازی کردیم که در اولین دوره‌اش 700 هزار ورزشکار روستایی در شش رشته با همدیگر رقابت کردند و بعد از برطرف شدن مشکل کووید 19 در نیمه دوم امسال تلاش داریم که دوره دوم آن را هم برگزار کنیم.

وزیر ورزش درباره المپیاد استعدادهای برتر گفت: المپیاد استعدادهای برتر که قبلاً به نام المپیادهای ملی برگزار می‌شد در سطح دانش آموزان در گروه سنی 12 تا 15 سال را طی دو دوره برگزار کردیم.

وی درباره تربیت منابع انسانی اظهار داشت: بنیان کشورها زمانی شکل می‌گیرد که ما بتوانیم توسعه را در تعلیم و تربیت و منابع انسانی تحقق بخشیم. داستان توسعه در همه کشورها ریشه و بنیان آن زمانی شکل گرفته که توسعه در بخش منابع انسانی و تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش انجام شده است.

در این مراسم که با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سید رضا صالح امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مشترک میان آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان امضا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها