کد خبر: 486592
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال از پاداش مدال‌آوران المپیکی انتقاد کرد

عبادی‌پور: انگار می‌خواهند به عده‌ای نیازمند پول صلواتی بدهند

اردوی تیم ملی والیبال با حضور ولادیمیر آلکنو، سرمربی نامدار روسی در حال برگزاری است و تیم ملی با بازیکنان کامل خود را برای حضور در لیگ جهانی و از آن مهم تر المپیک آماده می‌کند.

عبادی‌پور: انگار می‌خواهند به عده‌ای نیازمند پول صلواتی بدهند
کد خبر: 486592
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند سالی است که والیبال ایران پیشرفت محسوسی داشته و علاقه‌مندان به ورزش را به سمت خود کشانده است. حالا این تیم حتی یکی از امیدهای حضور بر سکو در لیگ جهانی و حتی المپیک است. موضوعی که از نظر بازیکنان این تیم دست یافتنی است.

به گزارش ایران، میلاد عبادی‌پور یکی از لژیونرهای والیبال‌مان درخصوص شرایط اردوهای تیم ملی گفت: «همه چیز رو به روال است و ما ملی‌پوشان هم با توان صددرصدی‌مان تمرین می‌کنیم و برای رسیدن به یک هدف مشخص می‌جنگیم. هدفمان هم قرار گرفتن در جمع 4 تیم پایانی در لیگ جهانی و المپیک و پس از آن حضور روی سکو است. این هدف مشترکمان باعث شده تا با جدیت تمریناتمان را پیگیری کنیم.» او درخصوص آلکنو، مربی روس تیم ملی چنین نظری دارد: «کل دنیا آلکنو را می‌شناسند. او همیشه با حضور در هر تورنمنتی یک هدف مهم داشته که رسیدن به مدال بود. آلکنو مدال طلای المپیک را دارد و در تورنمنت‌های بزرگ روی سکو رفته است. هدف او با تیم ملی ایران صرفاً حضور در لیگ جهانی و المپیک نیست و اهداف بزرگی با تیم ملی ایران در سر دارد. او تلاش می‌کند بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت کند و از بهترین بازیکنان بازی بگیرد.»

عبادی‌پور افزود: «ما لژیونرهای زیادی داریم که در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند، این موضوع خیال هر مربی‌ای را راحت می‌کند. مربی می‌داند که چنین بازیکنانی به صورت حرفه‌ای کار خودشان را انجام می‌دهند و تنها یکسری نکات ریز می‌ماند که در تمرینات به بازیکنان گوشزد می‌کند. علاوه بر این، شرایط لژیونرهای والیبالمان هم خوب است و اکثر آنها جزو بهترین‌های تیمشان محسوب می‌شوند که این موضوع دست مربی را بازتر می‌کند.» گرچه به نظر می‌رسد اوضاع در تیم ملی والیبال بر وفق مراد است اما عبادی‌پور تأکید می‌کند که در آستانه المپیک هیچ حمایتی از تیم ملی نمی‌شود: «تیم ملی والیبال از سال 2013 در لیگ جهانی حاضر شد و سال 2014 برای نخستین بار به جمع 4 تیم پایانی راه یافت و این افتخاری تاریخی بود که باعث غرورمان شد. پس از آن هم تیم ملی در مسابقات مختلف عملکرد خوبی داشت. در سال‌های اخیر این همه اتفاقات خوب برای تیم ملی افتاد اما ما هیچ حمایتی از هیچ ارگانی ندیده‌ایم.»

دریافت کننده قدرتی تیم ملی صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «امسال هم که در سال المپیک هستیم نه تنها اوضاع بهتر نشده بلکه صحبت‌هایی شده که باعث خجالت است. این در حالی است که ما برای حضور موفق در لیگ جهانی و المپیک توکیو نیاز به حمایت داریم و طبیعتاً حمایت‌ها باعث دلگرمی ورزشکاران می‌شود اما زمانی که این اتفاق نیفتد، بازیکنان دلسرد می‌شوند.»

عبادی‌پور با اشاره به جوایزی که برای مدال‌آوران المپیک در نظر گرفته شده، اظهار داشت: «گفته شده که برای مدال طلا 10 هزار، نقره 5 هزار و برنز 3 هزار و 500 دلار پاداش در نظر گرفته شده که از نظر من این خجالت‌آور است. بهتر است مسئولان نه چنین پاداشی بدهند و نه در مورد آن صحبت کنند. صحبت درخصوص این پاداش‌ها کسر شأن است. اگر این حمایت است، بهتر است که مسئولان حمایت نکنند، آن زمان تکلیفمان را می‌دانیم که برای چه چیزی تلاش کنیم و به سکو برسیم. پاداشی که آنها درنظر گرفته‌اند به گونه‌ای است که انگار می‌خواهند به عده‌ای نیازمند پول صلواتی بدهند. در صورتی که ارزش مدال المپیک نیازی به توضیح ندارد و پاداشی که خیلی از کشورهای دیگر به ورزشکارانشان می‌دهند، مؤید این موضوع است.»

این ملی‌پوش والیبال با اشاره به اینکه عملکرد تیم ملی در ایتالیا می‌تواند باعث کسب نتیجه در توکیو شود، افزود: «مسابقات المپیک بعد از حدود 20 روز از پایان لیگ ملت‌ها آغاز می‌شود و این شرایط را برای تمامی کشورها سخت می‌کند. المپیک میدان بزرگی است و هیچ بازیکنی دوست ندارد به دلیل آسیب دیدگی المپیک را از دست بدهد. ما تنها برای حضور در المپیک به توکیو نمی‌رویم بلکه می‌رویم تا در آنجا مدال بگیریم.»

فدراسیون جهانی والیبال: آلکنو بازیکنانش را به خط کرد

سایت فدراسیون جهانی والیبال با اشاره به حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها نوشت: «ولادیمیر آلکنو، سرمربی روسی والیبال ایران 17 بازیکن را برای حضور در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 به خط کرد.» این فدراسیون از سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور و سیدمحمد موسوی به‌عنوان ستاره‌های باتجربه یاد کرد و اشاره داشت که بازیکنان نامبرده در فصل گذشته فعالیت‌های باشگاهی داشته‌اند. لیگ ملت‌های 2021 در حالی در شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد که این رقابت‌ها در سال 2020 به‌دلیل شیوع کرونا لغو شده بود. قرار است مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها در گروه مردان از هفتم خرداد آغاز شود و تا دوم تیرماه به مدت 27 روز ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها