«نشان ویژه» جشنواره اشتوتگارت برای «هبوب»

انیمیشن «هبوب» به کارگردانی مهسا سامانی و از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفق به دریافت نشان ویژه بیست و هشتمین جشنواره انیمیشن اشتوتگارت آلمان شد.

«نشان ویژه» جشنواره اشتوتگارت برای «هبوب»
کد خبر: 486729
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۱:۴۴:۳۲

اعتمادآنلاین| انیمیشن «هبوب» به کارگردانی مهسا سامانی و از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفق به دریافت نشان ویژه بیست و هشتمین جشنواره انیمیشن اشتوتگارت آلمان شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جایزه بخش «طبیعت Trickstar 2021» جشنواره انیمیشن اشتوتگارت آلمان به فیلم هایی که به موضوعات آب و هوا، تنوع زیستی و محیط ‌زیست می پردازند، اهدا می شود و انیمیشن «هبوب» موفق به کسب این جایزه در بیست و هشتمین دوره جشنواره شد.

در بخشی از بیانیه هیات داوران آمده است: «ما تصمیم گرفتیم که به فیلم «هبوب» نشان ویژه اهدا کنیم زیرا متوجه شدیم این فیلم بسیار حساس و تاثیرگذار است و با استفاده هوشمندانه از تکنیکِ هماهنگ با روایت فیلم به مسائل محیط زیست پرداخته است.»


این جشنواره انیمیشن که از رویدادهای مورد تایید آکادمی اسکار است، امسال به دلیل همه گیری بیماری کووید 19 از تاریخ 4 تا 9 می 2021(14 تا 19 اردیبهشت) به صورت مجازی برگزار شد.


در خلاصه داستان انیمیشن «هبوب» ساخته مهسا سامانی آمده است: «پدر و دختری در صلح و آرامش با طبیعت زندگی می‌کنند، اما پس از مدتی تغییراتِ آب و هوایی زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها