کد خبر: 486755
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۲:۲۲:۳۰
| |

اعزام 2 جودوکار به جایزه بزرگ باکو/ خجسته پارالمپیک را از دست داد

2 جودوکار پارالمپیکی در حالی روز پنجشنبه 30 اردیبهشت برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ باکو عازم این رقابتها می شوند که علیرضا خجسته به دلیل عدم موافقت فدراسیون جهانی برای انجام کلاس بندی بین المللی، این تورنمنت را از دست داد.

اعزام 2 جودوکار به جایزه بزرگ باکو/ خجسته پارالمپیک را از دست داد
کد خبر: 486755
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۲:۲۲:۳۰

اعتمادآنلاین| جایزه بزرگ باکو آخرین فرصت برای انجام کلاس بندی بین المللی و کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک در جودوی نابینایان و کم بینایان است که سوم خرداد به مدت 2 روز برگزار می شود.

به گزارش ایسنا،علیرضا خجسته جودوکار کم بینا در وزن 66 کیلوگرم قرار بود برای انجام کلاس بندی بین المللی و کسب سهمیه همراه جودوکاران عازم باکو شود که فدراسیون جهانی به دلیل کرونا و کمبود پزشکان کلاس بند در این مسابقات، تنها شرایط حضور جودوکارانی را در باکو فراهم کرده است که قبلا کلاس بندی پزشکی شده و تا 2020 اعتبار داشته باشد. بنابراین امکان اعزام بازیکن جدید برای انجام کلاس بندی وجود ندارد.

فرهاد معابی مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان درباره آخرین وضعیت علیرضا خجسته برای شرکت در جایزه بزرگ باکو اظهار کرد: برای اعزام خجسته به این تورنمنت فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک ایمیلی را به فدراسیون جهانی ارسال کرده بودند که در صورت امکان اجازه اعزام به این جودوکار جهت انجام کلاس بندی جدید داده شود که متاسفانه پاسخی دریافت نکردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باکو آخرین فرصت برای کلاس بندی و کسب سهمیه پارالمپیک برای خجسته بود، اظهار کرد: قرار بود خجسته در صورت اعزام به مسابقات جایزه بزرگ باکو پس از انجام کلاس بندی بین المللی در این تورنمنت، خردادماه برای تایید نهایی سهمیه اش در مسابقات بین المللی انگلیس شرکت کند که متاسفانه با نرفتن به باکو، انگلیس را نیز از دست داد.

وی گفت: علیرضا خجسته یکی از امیدهای ما برای کسب مدال و سهمیه پارالمپیک توکیو در وزن 66 کیلوگرم در باکو بود که متاسفانه شرایط اعزامش فراهم نشد. امیدوارم فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک با حمایت خود از این ورزشکار شرایط حضور او را در اردوی تیم ملی و سپس بازیهای پاراآسیایی 2022 چین فراهم کنند.

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان همچنین در پایان در خصوص وضعیت علیرضا خیرالله زاده در مثبت 100 کیلوگرم و وحید نوری در منهای 90 کیلوگرم برای شرکت در جایزه بزرگ باکو گفت: هر دو جودوکار از شرایط آمادگی خوبی برخورداند و ما با حضور در این تورنمنت ابتدا به دنبال حفظ رنکینگ اول و دوم جهان و سپس کسب مدال طلا هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها