سی ان ان گزارش داد:

چرا بایدن خود را درگیر تراژدی غزه نمی‌کند؟

شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی پیرامون رفتار منفعلانه رئیس جمهوری کنونی آمریکا نوشت: این نوع رفتار در قبال آنچه در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است، بیانگر ویژگی جو بایدن در مواجه با این مساله است که وی حاضر نیست تا تمام سرمایه سیاسی خود را مصروف این موضوع کند.

چرا بایدن خود را درگیر تراژدی غزه نمی‌کند؟
کد خبر: 486793
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۳:۱۶:۲۷

اعتمادآنلاین| شدت حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و افزیش شمار شهدای فلسطینی، نه تنها واکنش های بین المللی بلکه صدای اعتراضات به این جنایت بشری در طیف های مختلف داخلی آمریکا را بلندکرده، اما جو بایدن نشان داده که حاضر نیست خود را آشکارا وارد این حوادث و تراژدی رخ داده در غزه کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان در تحلیلی پیرامون این رفتار رئیس جمهوری کنونی آمریکا نوشت: این نوع رفتار در قبال آنچه در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است، بیانگر ویژگی جو بایدن در مواجه با این مساله است که وی حاضر نیست تا تمام سرمایه سیاسی خود را مصروف این موضوع کند.

سی ان ان نوشت: اعضای تیم جدید کاخ سفید در تلاشند تا در حقیقت وعده های انتخاباتی جو بایدن را هماهنگ به پیش ببرند، دراین میانه پرداختن به موضوعات دیگر باعث انحراف در آن خواهد شد.

تارنمای این شبکه خبری در ادامه تحلیل خود نوشت: تلاش تیم جدیدی که هم اکنون در کاخ سفید حضور دارند موید این نکته است که مایل نیستند تا سرمایه های سیاسی جو بایدن را با ورود به سایر بحران هایی که می تواند نتایج عملی در پی نداشته باشند، ورود کند چراکه این امر باعث خواهد شدتا وی را از اهدافی که پیش از انتخابات به آنها وعده داده بود منحرف سازند چراکه اکنون وی تلاش دارد تا خود را در سایه مبارزه با شیوع کووید-19 در آمریکا قرار دهد.

سی ان ان نوشت: روندی که در «آتش مناقشه» بین اسرائیل و فلسطینیان درجریان است، بایدن مایل نیست خود را علنا بعنوان یک میانجی برای ایجاد یک نوع آتش بس به میان اندازد، امری که بسیاری از روسای سابق جمهوری بدان عمل می کردند.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه تحلیل افزود: در سیاست خاورمیانه ای، برخورد بایدن از یک موضع حمایت بی شائبه از اسرائیل است، چراکه وی از این دیدگاه مطلع است که روزهایی که آمریکا پیشتازی برای حل چنین مواردی موثر و کارساز بود، دیگر به سر آمده و «مُرده» است.

سی ان ان نوشت: با این وجود انتظار می رود تا کاخ سفید لحنی سختگیرانه درقبال اسرائیل نشان دهد و در پشت صحنه فعالیت های سیاسی برای برخورد با اسرائیل بر سر این مناقشه درجریان باشد، اما (همواره) نشان داده که فشارهای پشت صحنه آمریکا در قبال چنین بحران هایی کارساز نبوده و بایدن ناچار است تا در نهایت بطور علنی خود را درگیر پایان دادن به این بحران سازد.

تکرار حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی این بار از زبان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، نه تنها موجب شد تا تعدادی از گروه‌های مسلمان آمریکایی دعوت جشن عید فطر کاخ سفید را رد کنند، بلکه برخی از نمایندگان چپ‌گرای مجلس آمریکا نیز در جلسه هفته پیش از رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کردند که حق حیات فلسطینیان را نادیده گرفته است.

جو بایدن 22 اردیبهشت 1400 در پاسخ به پرسش خبرنگاری در باره تنش در فلسطین همسو با دیگر اعضای کابینه اش، مدعی شده بود رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.

رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز نگرانی خود را از خشونت در غزه ابراز اما حمایت قوی خود را از تل آویو برای آنچه حق دفاع آنان از خود خواند، بیان کرد.

ایالت‌های مختلف آمریکا شاهد حضور مردم در خیابان‌ها و حمایت از فلسطین بود؛

هزاران نفر در سراسر آمریکا طی روزهای اخیر در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن خشونت رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به خیابان‌ها آمدند.

بنابر اعلام منابع فلسطینی؛ آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون به 197 شهید رسیده که در میان آن‌ها 58 کودک و 34 زن به چشم می‌خورد و همچنین یک هزار و 235 نفر نیز زخمی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها