کد خبر: 486794
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۳:۱۹:۴۴
| |

لیز چنی، منتقد جمهوری خواه ترامپ:

جلوی ترامپ گرفته نشود حمله به کنگره باز هم می‌تواند اتقاق بیفتد

لیز چنی، نماینده جمهوریخواه ایالت وایومینگ در مصاحبه های تلویزیونی گفت، بی تردید یک حمله همچون حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا ممکن است در صورتی که جلوی ادعاهای دونالد ترامپ گرفته نشود دوباره اتفاق بیفتد.

جلوی ترامپ گرفته نشود حمله به کنگره باز هم می‌تواند اتقاق بیفتد
کد خبر: 486794
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۳:۱۹:۴۴

اعتمادآنلاین| لیز چنی، قانونگذار جمهوریخواه منتقد دونالد ترامپ که اخیرا از رده رهبری جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا به سبب انتقاداتش از رئیس جمهور سابق کنار گذاشته شد از همکاران جمهوریخواهش به خاطر کم اهمیت شمردن اغتشاش ششم ژانویه در کنگره و چشم پوشی کردن از دروغهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات 2020 انتقاد و تاکید کرد که آنها در روند تضعیف "دموکراسی" همدست هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیز چنی، نماینده جمهوریخواه ایالت وایومینگ در مصاحبه های تلویزیونی گفت، "بی تردید" یک حمله همچون حمله ششم ژانویه به کنگره آمریکا ممکن است در صورتی که جلوی ادعاهای دونالد ترامپ گرفته نشود دوباره اتفاق بیفتد.

چنی تاکید کرد: من فکر می کنم که این روند خطرناک است. من فکر می کنم ما باید تصدیق کنیم که چطور زمام امور ممکن است از دست ما خارج شود. ما باید تصدیق کنیم چه اتفاق ناگواری برای ملت است که یک رئیس جمهور سابقی که به شکستش در انتخابات اذعان نکرده، همچنان از این صحبت کند که نظام انتخاباتی ما نمی تواند کارکرد داشته باشد. نمی تواند اراده ملت را محقق سازد.

وی افزود: ما نه فقط شاهد تحریک او به حمله بوده ایم بلکه همچنین شاهد خودداری او از فرستادن کمک در زمانی که به آن احتیاج بود و همچنین سرپیچی او از تاکید فوری بر "دست برداشتن" بوده ایم.

چنی در یک مصاحبه دیگر در پاسخ به اینکه آیا به اعتقاد او کوین مک کارتی، رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان از کالیفرنیا و الیز استفانیک، جانشین چنی در رده شماره سه رهبری جمهوریخواهان در این مجلس، با تایید ترامپ با او همدست هستند گفت: بله آنها با او همدست هستند.

لیز چنی اظهار کرد: من تمایلی به این کار ندارم. همه ملزم هستیم به این که در برابر آن بایستیم.

استفانیک که مورد حمایت ترامپ و دیگر رهبران حزب جمهوریخواه است روز یکشنبه ارزیابی کرد که جمهوریخواهان اکنون در هدفشان برای شکست دادن دموکراتها در حالی که ترامپ نقشی کلیدی در موفقیت آینده جمهوریخواهان ایفا می کند، متحد هستند.

چنی تاکید کرد، این که برخی همکاران جمهوریخواه او اخیرا صحبت از عدم وجود تهدید در اغتشاش ششم ژانویه کرده‌اند غیرقابل دفاع است.

او اظهار کرد: این تلقی که کسی این اتفاق را با یک رخداد گردشگری مقایسه کند فضاحت بار و نفرت انگیز است. و شما می دانید من قرار نیست در ماست مالی کردن اتفاقات ششم ژانویه شریک باشم. هیچ کس نباید در این کار شریک باشد. و باید افراد را از بابت آن پاسخگو کرد.

چنی در صحبت درباره آینده اش ضمن اظهار پشیمانی از رای دادن به ترامپ در انتخابات نوامبر گذشته این که خودش هم در انتخابات سال 2024 برای ریاست جمهوری نامزد شود را رد نکرد و گفت که پدرش دیک چنی، معاون رئیس جمهور اسبق، دوست دارد شاهد نامزد شدن او برای ریاست جمهوری باشد.

او گفت: در حال حاضر اکثریت حزب جمهوریخواه آن جایی که من هستم نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها