کد خبر: 486854
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۴:۲۶:۰۰
| |

سه دلیل برای اینکه باید به مجیدی فرصت داد

پشت فرهاد را خالی نکنید

کسب تنها یک پیروزی در 6بازی اخیر به‌‌شدت فرهاد مجیدی را زیر فشار گذاشته است.

پشت فرهاد را خالی نکنید
کد خبر: 486854
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۴:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در این میان به‌ویژه شکست استقلال در دربی تهران بسیار برای هواداران سخت بود و باعث اوج‌گیری انتقادات از مجیدی شد. نکته کلیدی‌تر داستان این است که فرهاد بعد از جدایی فراز کمالوند نتوانسته تیمش را جمع‌وجور کند و به این ترتیب خیلی‌ها در مورد توانایی‌های فنی او دچار تردید شده‌اند.

به گزارش دنیای اقتصاد، با این حال دست‌کم سه دلیل وجود دارد برای اینکه استقلالی‌ها همچنان به فرهاد مجیدی اعتماد کنند و اجازه بدهند او کارش را انجام بدهد.


* دلیل اول: این سومین مقطع است که مجیدی هدایت استقلال را بر عهده گرفته؛ در هیچ‌کدام از این سه مقطع هم خود او شانس یارگیری و بستن تیمش را نداشته است. مجیدی ابتدا اواخر لیگ هجدهم به‌جای وینفرد شفر مربی موقت استقلال شد، پس از آن در نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم جای آندرا استراماچونی را گرفت و حالا هم در لیگ بیستم به‌جای محمود فکری استقلال را هدایت می‌کند. در تمام طول این مدت تنها یک بازیکن با نظر او جذب شده که آن‌هم آرمان رمضانی است. حتی برای همین پست هم ابتدا مجیدی امین قاسمی‌نژاد را خواسته بود، اما باشگاه نتوانست این بازیکن را برایش بگیرد. اگرچه استقلال در حال‌حاضر تیم بدی نیست و مهره هم زیاد دارد، اما به هر حال سرمربی تیم حق دارد طبق نظر خودش بازیکن جذب کند، بنابراین لازم است در قضاوت‌ها راجع‌به مجیدی این نکته موردتوجه قرار بگیرد. او حتی اگر امروز یک دفاع وسط خوب هم داشت، شاید خیلی از مسایل تغییر می‌کرد.

* دلیل دوم: مجیدی طی دوران حضورش در استقلال کمی هم بدشانس بوده است. به هر حال قرعه این تیم در آسیا دشوارتر از پرسپولیس بود و اجازه نفسگیری به آبی‌ها نداد. این تیم حتی در جام‌حذفی هم بداقبال بوده؛ جایی‌که آبی‌پوشان در دو مرحله ابتدایی به دو تیم لیگ برتری پیکان و ذوب‌آهن خوردند، اما پرسپولیس با دو تیم دسته دومی مواجه شده است. به‌علاوه حتی عملکرد خود قرمزها هم در این فصل نوسان زیادی داشته و این‌طور نبوده که همیشه درخشان بوده باشد. همین حالا پرسپولیس از 10 بازی بیرون از خانه‌اش تنها 2 پیروزی کسب کرده که آمار قابل‌قبولی نیست، پس باید کمی سطح انتظارات از مجیدی را تعدیل کرد و از حجم فشارها روی او کاست.

*دلیل سوم: فرهاد مجیدی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های استقلال است. او همیشه تمایل شدیدش را به سرمربیگری نشان داده و در عمل هم این موضوع را ثابت کرده است، به هر حال استقلالی‌ها باید یک‌بار تکلیف او را روشن کنند. رفت و برگشت بیش از این، طبیعتا نمی‌تواند منطقی باشد، بالاخره باید معلوم شود مجیدی می‌تواند استقلال را هدایت کند یا نه. برای محک‌خوردن این مربی حداقل یک فصل زمان لازم است. نه با چهار تا موفقیت باید از ستاره سوم حرف زد و نه با دو تا شکست باید مایوس و ناامید شد. فوتبال فراز و فرود دارد. این‌طور نیست که ایام همیشه به‌کام باشد، بنابراین نباید امروز مجیدی را برانیم و فردا دوباره به فکر بازگرداندنش باشیم. اجازه بدهید فرهاد یک دوره کامل، با حمایت لازم کارش را انجام بدهد و عیارش مشخص شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها