کد خبر: 486898
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۵:۳۳:۵۰
| |

آنتونی فائوچی:

تاثیر تبعیض نژادی بر همه‌گیری کرونا انکارناپذیر است

یک کارشناس بیماری‌های همه‌گیر و مدیر مرکز واکنش آمریکا به کرونا گفت: آثار غیرقابل انکار نژادپرستی، منجر به مشکلات غیرقابل پذیرش بهداشتی به ویژه در شهروندان آفریقایی و لاتین تبار و بومیان این کشور شده است.

تاثیر تبعیض نژادی بر همه‌گیری کرونا انکارناپذیر است
کد خبر: 486898
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۷ ۱۵:۳۳:۵۰

اعتمادآنلاین| دکتر آنتونی فائوچی کارشناس بیماری های همه گیر و مدیر مرکز واکنش آمریکا به کووید - 19 گفته است که آثار غیرقابل انکار نژادپرستی، منجر به مشکلات غیرقابل پذیرش بهداشتی به ویژه در شهروندان آفریقایی و لاتین تبار و بومیان این کشور شده است.

به گزارش ایرنا؛ فائوچی در سخنرانی مجازی از واشنگتن در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه اموری در آتلانتا افزود: بیماری کووید -19 نشانگر ناکامی های جامعه ماست.

فائوچی افزود: احتمال آلوده شدن بسیاری از اعضای گروه های اقلیت نژادی شاغل در امور اساسی، به ویروس کرونا وجود دارد و احتمال ابتلای آنها به علت شرایط پزشکی مانند فشارخون بالا، بیماری های مزمن ریوی، دیابت یا اضافه وزن بیشتر از دیگران است.

به گفته او امروزه شمار بسیار اندکی از این بیماری های مشترک، عوامل نژادی دارند و تقریبا همگی آنها در عوامل تعیین کننده اجتماعی وابسته به شرایط محرومیت برخی رنگین پوستان ریشه دارند که از هنگام تولد و به رغم در دسترس بودن مواد غذایی کافی، مراقبت های بهداشتی و اثرات غیرقابل انکار نژادپرستی در جامعه ما، در آن قرار داشته اند.

فائوچی با اشاره به طولانی بودن دوره تصحیح نادرستی های اجتماعی تا ده ها سال، از فارغ التحصیلان این دانشگاه در خواست کرد که در حل این معضل، مشارکت و همکاری کنند.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز جمعه با ابراز نگرانی از انحصاری شدن واکسن کرونا در کشورهای ثروتمند، هشدار داد که رویکرد این کشورها در واکسیناسیون شهروندانشان، باعث مهار این همه گیری نخواهد شد.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، از کشورهای ثروتمند درخواست کرده به جای واکسیناسیون گروه های سنی پائین تر که با خطر کمتر ابتلای شدید به کرونا مواجه هستند، مازاد واکسن خود را در اختیار کشورهای فقیرتری قرار دهند که شهروندان بزرگسال و در معرض خطر بالای آنها، هنوز واکسن دریافت نکرده اند.

تدروس آدهانوم دبیر کل سازمان جهانی بهداشت؛ با اشاره به نهاد اصلی توزیع واکسن موسوم به سازوکار کوواکس گفت: من درک می کنم که چرا برخی از این کشورها به دنبال واکسینه کردن کودکان و نوجوانان خود هستند، اما از آنها می خواهم که واکسن های خود را در اختیار این سازوکار قرار دهند. زیرا ذخایر واکسن در کشورهای کم درامد یا با درامد متوسط برای ایمن سازی کارکنان بخش های مراقبتی و بهداشتی کافی نبوده و بیمارستان ها پر از بیمارانی هستند که به مراقبت های امدادی فوری برای نجات زندگی شان نیاز دارند.

با اینکه ادهانوم از اشاره به نام این کشورهای ثروتمند خودداری کرد، اما آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی بیشتر از شمار شهروندان نیازمندشان، واکسن خریداری کرده و عرضه آن را به گروه های سنی پایین تر آغاز کرده اند.

با توجه به کاهش تقاضا در آمریکا دولت جو بایدن رئیس جمهوری تحت فشار قرار دارد تا ذخایر واکسن مازاد خود را در اختیار کشورهای فقیرتر قرار دهد. با توجه به صادر نشدن مجوز کاربرد واکسن استرازنکا در داخل آمریکا، این کشور قصد دارد 60 میلیون دوز از این واکسن را اهدا کند.

کرونا در جهان تاکنون به مرگ بیش از سه میلیون نفر منجر شده و شماری فراتر از 162 میلیون تن را مبتلا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت پیش تر نیز از نابرابری در توزیع واکسن در جهان ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بود که انحصارطلبی کشورها می تواند مانع مهار این همه گیری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها