اردوغان: قدس با کمیته سه‌گانه اداره شود/ کمک نظامی خواهیم کرد

رجب طیب اردوغان گفت: مدیریت قدس از جانب یک کمیته متشکل از نمایندگان سه دین (اسلام، مسیحیت و یهودیت) بهترین راه‌حل در شرایط فعلی خواهد بود و درباره گام‌های بین‌المللی که برای آزادسازی قدس و محافظت از مردم فلسطین از تعرض‌ها برداشته خواهد شد، در اشکال مختلف حمایت سیاسی و نظامی خواهیم کرد.

اردوغان: قدس با کمیته سه‌گانه اداره شود/ کمک نظامی خواهیم کرد
کد خبر: 487038
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۰۹:۳۱:۰۲

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور ترکیه ضمن درخواست تشکیل یک کمته سه‌گانه برای مدیریت قدس اشغالی، تصریح کرد که در گام‌های بین‌المللی که برای محافظت از فلسطین برداشته می‌شود، آنکارا حمایت سیاسی و نظامی خواهد کرد.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پس از نشست هیأت دولت در مجتمع ریاست‌جمهوری این کشور به موضوع جنگ در فلسطین اشغالی و مواضع کشورهای جهان در این خصوص پرداخت.

بر اساس گزارش دیشب خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اقدام وزارت خارجه اتریش در به اهتزاز درآوردن پرچم رژیم صهیونیستی بر برخی از ساختمان‌های دولتی این کشور، گفت: «من کشور اتریش را که پرچم اسرائیل را بر ساختمان نخست‌وزیری بالا برد، محکوم می‌کنم. شاید کشور اتریش تلاش می‌کند هزینه صورت‌حساب یهودیانی را که مورد کشتار جمعی قرار گرفتند، به مسلمان تحمیل کند».

رجب طیب اردوغان ادامه داد: «اسرائیل یک دولت تروریست است که حرمت قدس را زیر پا می‌گذارد و غیرنظامیان را بدون هیچ‌گونه رحمی در غزه هدف قرار می‌دهد و یک ساختمان بزرگ را که دفاتر رسانه‌ها در آن قرار داشت،‌ ویران کرد».

رئیس‌جمهور ترکیه اشاره دارد به موشک‌باران برج «الجلاء» در غزه که دفتر برخی رسانه‌های جهانی معروف از جمله شبکه قطری «الجزیره» و خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در آن قرار داشت.

اردوغان اضافه کرد:‌ «اقدام آمریکا در اواخر سال 2017 در اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و دیگر کشورهایی که آن پیوستند، اشتهای این دولت قاتل را برای ریختن خون [مردم] بیشتر کرد».

وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «مدیریت قدس از جانب یک کمیته متشکل از نمایندگان سه دین (اسلام، مسیحیت و یهودیت) بهترین راه‌حل در شرایط فعلی خواهد بود».

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اظهار داشت: «درباره گام‌های بین‌المللی که برای آزادسازی قدس و محافظت از مردم فلسطین از تعرض‌ها برداشته خواهد شد، در اشکال مختلف حمایت سیاسی و نظامی خواهیم کرد».

اردوغان همچنین از اقدام دولت آمریکا در تصویب معامله فروش مهمات به تل‌آویو انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته (20 اردیبهشت) حملات خودرا به مناطق مختلفی نوار غزه را آغاز کرده که در این تجاوزها، بیش از 100 ساختمان از جمله چهار برج مسکونی ویران شده‌اند.

درگیری میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین آمار اعلام شده از جنگ فلسطین، از افزایش تعداد شهدا به 218 تن خبر داده است که از این تعداد 61 نفر کودک و 36 نفر دیگر زن هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها