کد خبر: 487082
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۰:۴۱:۰۰
| |

پورابراهیمی: افراد بی‌سواد دست به تخریب مجلس می‌زنند / قالیباف: نباید در قانونگذاری عجله کرد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درست نیست که خود نمایندگان هم مجلس را تخریب کنند و جای تأسف است که برخی از افراد که اصلا در این زمینه سواد تخصصی ندارند، دست به تخریب مجلس می زنند.

پورابراهیمی: افراد بی‌سواد دست به تخریب مجلس می‌زنند / قالیباف: نباید در قانونگذاری عجله کرد
کد خبر: 487082
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری شفاهی،گفت روز یکشنبه نمایندگان مجلس به کلیات طرح اصلاح قانون بانک مرکزی رأی دادند اما متأسفانه برخی از نمایندگان در فضای مجازی گفتند که یک برجام دوم به تصویب رسیده و کلاه گشادی سر مجلس رفته است.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: در این که برخی از افراد در شبکه های جاسوسی خارج از کشور و همچنین وادادگان داخلی در داخل کشور مطالبی را علیه مجلس انقلابی مطرح می کنند، شکی نیست اما تکلیف این افراد روشن است و ما از آنان توقعی بیشتر از این نداریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: درست نیست که خود نمایندگان هم مجلس را تخریب کنند و جای تأسف است که برخی از افراد که اصلا در این زمینه سواد تخصصی ندارند، دست به تخریب مجلس می زنند.

پورابراهیمی با تأکید بر اینکه ما بند به بند طرح اصلاح قانون بانک مرکزی را به صورت کارشناسی بررسی کرده ایم، گفت: سوال بنده از برخی از نمایندگان این است که چرا اتهام ناروا می زنند و می گویند که تصویب این طرح عجولانه بوده است؟ ما هیچ ماده و تبصره ای را بدون بررسی علمی و کارشناسی به تصویب نرساندیم.

وی افزود: تقاضای بنده این است که پرونده نمایندگان متخلف و هتاک به مجلس در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد و ما پیگیر این مسئله خواهیم بود.

در ادامه جلسه، محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر پورابراهیمی، گفت: در هر موضوع قانونگذاری حرف اول و آخر را صحن مجلس می زند و نمایندگان در صحن علنی مجلس در این باره تصمیم گیری می کنند و این جزو اختیارات مجلس است.

وی اظهار داشت: طرح اصلاح قانون بانک مرکزی مسیر قانونی خود را طی کرده است و به جهت اهمیت موضوع قرار بر این شد که به صورت دو شوری شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم است و جزو قوانین مادر و بسیار اثرگذار است و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس مکلف شد تمام نظرات موافق و مخالف را در این مورد مورد بررسی قرار دهد و قطعاً عجله ای برای اصلاح قانون در این زمینه وجود نداشته و به طور کلی نباید در قانونگذاری عجله کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها