کد خبر: 487083
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۰:۴۲:۲۶
| |

رایزنی مسکو برای دیدار مستقیم مسئولان فلسطین و اسرائیل

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو در حال حاضر با فلسطین، اسرائیل و دیگر شرکای بین‌المللی امکان انجام دیداری مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در مسکو را بررسی می‌کند و در حال رایزنی‌هایی با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و نیز اعضای کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه (روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) در این خصوص است.

رایزنی مسکو برای دیدار مستقیم مسئولان فلسطین و اسرائیل
کد خبر: 487083
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۰:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در حال حاضر با فلسطین، اسرائیل و دیگر شرکای بین‌المللی امکان مذاکرات رو در رو میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در مسکو را بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگویی با "رادیو روسیه" تاکید کرد: مسکو در حال حاضر با فلسطین، اسرائیل و دیگر شرکای بین‌المللی امکان انجام دیداری مستقیم میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در مسکو را بررسی می‌کند و در حال رایزنی‌هایی با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و نیز اعضای کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه (روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) در این خصوص است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: پیشنهاد روسیه برای انجام این رایزنی در مسکو هنوز سر جای خود باقی است و روسیه در نشست روز یکشنبه شورای امنیت نیز بر این نکته تاکید کرد.

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود: برای آغاز مذاکراتی مستقیم لازم است که خشونت از سوی همه طرف‌ها متوقف شود زیرا تنها با توقف خشونت‌ها است که می‌توان درباره تشکیل کشور فلسطین مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل به توافق رسید.

لاوروف تاکید کرد: روسیه از چند سال قبل بر اساس درخواست طرف اسرائیلی برای ترتیب دادن مذاکراتی مستقیم میان سران دو طرف در خاک خود آماده است.

مسکو بارها نسبت به افزایش تنش‌ میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ابراز نگرانی کرده است. روز پنج‌شنبه نیز وزارت خارجه این کشور ضمن درخواست برای حفظ وضعیت اماکن مقدس در شهر قدس و توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی، تاکید کرد که مسکو در راستای رسیدن به سازشی همه جانبه برای این درگیری بر اساس راه‌حل دو کشوری تلاش می‌کند.

دیدار بوگدانف با البرغوثی


همچنین طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و آفریقا و مصطفی البرغوثی، دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین در گفتگویی تلفنی امکان آغاز دوباره روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و احیای این مذاکرات را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، البرغوثی بر لزوم توقف فوری تمامی اقدامات جنگی، حل فوری مشکلات انسانی و تسریع در آغاز مذاکرات صلح فلسطینی-اسرائیلی با حضور اعضای کمیته چهارجانبه میانجی‌های بین‌المللی جهت حل سیاسی این درگیری بر اساس قوانین بین‌المللی مربوطه تاکید کرد.

همچنین رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند، البرغوثی وضعیت خطرناک اراضی اشغالی به ویژه در نوار غزه و قدس، خسارات مالی و تلفات انسانی ناشی از حملات هوایی اسرائیل و حملات شهرک‌نشین‌ها در قدس و کرانه باختری را برای بوگدانف شرح داد و بر وحدت تمامی گروه‌های فلسطینی در مبارزه برای حقوق ملی‌شان تاکید کرد.

بوگدانف در این گفتگوی تلفنی با اشاره به موضعگیری ثابت روسیه در حمایت از حق فلسطینی‌ها برای تشکیل کشور مستقل و آزاد خود، تاکید کرد: روسیه به شکل خستگی‌ناپذیری به تلاش‌های خود برای برقراری سریع آرامش از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک و یا در شورای امنیت، نشست‌های کمیته چهارجانبه و یا نشست‌های کشورهای گروه بریکس ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها