کد خبر: 487170
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۲:۴۹:۰۰
| |

رئیس جمهور کره جنوبی جمعه در واشنگتن با بایدن دیدار می‌کند

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست میان مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش روز جمعه در کاخ سفید برگزار می‌شود و پس از آن آنها در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی جمعه در واشنگتن با بایدن دیدار می‌کند
کد خبر: 487170
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۲:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، رئیس جمهور کره جنوبی در این هفته سفر پنج روزه‌ای به آمریکا خواهد داشت تا نشست رو در رویی با همتای آمریکایی‌اش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست میان مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش روز جمعه در کاخ سفید برگزار می‌شود و پس از آن آنها در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت خواهند کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد چهارشنبه عصر سئول را به مقصد واشنگتن ترک کند.

مون جائه-این فعالیت رسمی خود در آمریکا را صبح پنجشنبه با بازدید از "آرامگاه ملی آرلینگتون" آغاز می‌کند. وی به مقبره سرباز گمنام ادای احترام خواهد کرد.

مون جائه-این عصر پنجشنبه به کنگره آمریکا می‌رود تا با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و دیگر رهبران کنگره دیدار کند.

روز جمعه وی پیش از دیدار با بایدن، با کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد.

در راس برنامه نشست میان رهبران آمریکا و کره جنوبی، موضوع همکاری در مبارزه با پاندمی کرونا به ویژه تامین واکسن کووید 19 قرار دارد.

یکی از مقامات ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: در این نشست درباره روش‌های مختلف در ارتباط با همکاری میان آمریکا و کره جنوبی در زمینه تامین واکسن کووید 19 مذاکره خواهد شد.

وی افزود: رایزنی‌ها درباره تعیین موضوعات ویژه برنامه این نشست همچنان در جریان است.

کره شمالی یکی دیگر از موضوعات کلیدی این نشست است. دولت بایدن اعلام کرده که بررسی سیاسی مرتبطی را در این زمینه انجام داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها