معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد:

استفاده از آموزش مجازی در پساکرونا ادامه می‌یابد؟

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب نظام‌نامه آموزش الکترونیکی خبر داد و گفت: با تصویب این نظام نامه از تجربیات و زیرساختهای مهیاشده برای آموزش الکترونیکی در دوران پساکرونا نیز استفاده می‌شود.

استفاده از آموزش مجازی در پساکرونا ادامه می‌یابد؟
کد خبر: 487181
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۱۳:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین مجازی سنا بزرگداشت مقام معلم و ناب نکوداشت استعداد های برتر در دانشگاه سمنان گفت : در دوران شیوع کرونا با توانمندی موجود در دانشگاه‌ها و تلاشهای صورت گرفته، آموزش در دانشگاهها تعطیل نشد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه تنها 20 تا 25 درصد دانشگاه‌های کشور در آغاز کرونا زیرساختهای لازم را برای آموزشهای الکترونیکی داشتند افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی، این زیرساختها در دانشگاه‌ها فراهم شد و آموزش‌ها در بستر فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه سمنان را از جمله دانشگاههای موفق در برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی برشمرد و افزود : هر چند مشکلات زیرساختی در این زمینه وجود دارد اما بسیاری از دانشگاهها در خصوص آموزش‌های مجازی وضع مطلوبی دارند.

خاکی‌صدیق تاکید کرد: ملاک ارزیابی دانشجویان نباید به امتحان پایان ترم منوط شود بلکه ارزیابی مستمر در طول ترم از اهیمت ویژه ای برخوردار است و استادان باید به این موضوع توجه داشته باشند.

از شور سیاسی دانشجویان به صورت مجازی بهره‌بری شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان هم با حضور مجازی در این آیین گفت : مشکلات امروز و فردای جامعه باید عالمانه حل شود که در این میان نقش استادان دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حبیب الله خجسته پور بیان کرد: گسستگی بین علم و نیاز روز جامعه باید به همت اعضای هیات علمی دانشگاه ها ترمیم و حل شود.

وی افزود: حفظ روحیه امید و نشاط به ویژه در محیط علمی و تحقیقاتی و تزریق این روحیه امید و نشاط به دانشجویان از سوی استادان اهمیت بسیار زیادی دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به 2 انتخابات مهم پیش رو گفت : می‌توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از شور سیاسی دانشجویان بهره‌مند شد.

همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی به نتایج خوبی رسید

رئیس دانشگاه سمنان نیز در این آیین بیان کرد: امید است با انجام واکسیناسیون، به زودی استادان و دانشجویان در محیط دانشگاه حضور یابند.

مسعود نصیری‌زرندی گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی وزارت علوم موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی به نتایج خوبی رسید.

وی افزود: ماموریت گرا کردن دانشگاه ها، تقویت دوره‌های پسادکتری، مهارت‌آموزی به دانشجویان و تاسیس شرکت‌های دانشگاهی از سوی اساتید در پارک علم و فناوری از جمله مواردی است که در نشست روسای دانشگاه‌ها بر آنها تاکید شد.

دانشگاه سمنان 368 عضو هیات علمی دارد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم در این آیین گفت : در یکسال گذشته بالغ بر 50 تبدیل وضعیت استادان انجام شد.

فرشاد ورامینیان با اشاره به اینکه هم اکنون 368 عضو هیات علمی در دانشگاه سمنان مشغول فعالیت علمی هستند افزود : شیوه نامه اجرایی آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی ویژه دانشگاه تهیه شده و در مرحله ویراستاری و صفحه آرایی است.

وی با اشاره به ابلاغ نظامنامه اخلاق آموزش برای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم افزود: کمیته اخلاق به زودی در دانشگاه سمنان تشکیل و در این خصوص اقدام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها