کد خبر: 487305
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۴:۴۰:۰۰
| |

کم شدن فاصله‌ها در وین/ یک گام تا تمدید تفاهم و احیای برجام

در حالی که پیش‌بینی می‌شود هیات‌های ایران، 1+4 و ایالات متحده در بازه زمانی 48 ساعت آینده با دستاورد مذاکرات چهارمین دور از رایزنی‌ها در وین از ابتدای سال جاری به پایتخت‌ها بازگردند، می‌توان از یک تفاوت ماهوی در این بازگشت سخن گفت

کم شدن فاصله‌ها در وین/ یک گام تا تمدید تفاهم و احیای برجام
کد خبر: 487305
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آیا توافق هسته‌ای ایران و 1+5 وقت در سال 2015 میلادی در تابستان 2021 احیا خواهد شد؟

به گزارش اعتماد، رایزنی‌های هسته‌ای زنجیره‌ای در وین پاسخ این پرسش را به مثبت نزدیک‌تر کرده اما رفت و برگشت هیات‌های ایران و 1+4 به علاوه ایالات متحده به پایتخت‌ها نشان می‌دهد که هنوز فاصله دو طرف در برخی حوزه‌ها با آنچه در متن برجام ثبت شده آنقدر هست که برای پافشاری بر خط قرمزها یا واگذاری برخی برگ‌های امتیاز باید از مرکز مجوز گرفت.

رایزنی‌ها در وین در شرایطی ادامه پیدا کرده که در یک هفته گذشته تحولات در فلسطین اشغالی بسیاری از ناظران را نگران تاثیرپذیری مذاکرات وین از این تحولات کرده بود اما به گفته منابع آگاه این دور از رایزنی‌های فنی و حقوقی بدون آسیب‌ دیدن از این تحولات به شکل معمول ادامه پیدا کرده و شاید تنها حاشیه قابل ذکر لغو شدن سفر روز شنبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به پایتخت اتریش به دلیل حمایت این کشور از جنایت‌های رژیم اسراییل بود.

حاشیه‌ای که البته به دلیل ماهیت دوجانبه سفر ظریف تاثیری بر مذاکرات میان ایران، اتحادیه اروپا، تروییکای اروپایی، روسیه و چین نگذاشت.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود هیات‌های ایران، 1+4 و ایالات متحده در بازه زمانی 48 ساعت آینده با دستاورد مذاکرات چهارمین دور از رایزنی‌ها در وین از ابتدای سال جاری به پایتخت‌ها بازگردند، می‌توان از یک تفاوت ماهوی در این بازگشت سخن گفت.

تیم‌ها در حالی زمین بازی در وین را ترک می‌کنند که بازگشت بعدی به پایتخت اتریش به تحولی بستگی دارد که باید در حداکثر یک هفته آتی میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها