آرش میراسماعیلی،رییس فدراسیون جودو:

پیش شرط فدراسیون جهانی جودو خط قرمز ماست

رییس فدراسیون جودو، گفت: پیش شرط فدراسیون جهانی برای برداشتن محرومیت جودوی ایران، خط قرمز ماست و مقید به آن هستیم.

پیش شرط فدراسیون جهانی جودو خط قرمز ماست
کد خبر: 487389
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۸:۵۵:۲۵

اعتمادآنلاین| آرش میراسماعیلی درباره صدور حکم محرومیت 4 ساله جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی، گفت: مدت 2 سال است درگیر این پرونده بودیم. فدراسیون جهانی ابتدا رای خود را مبنی بر تعلیق نامحدود و دائم جودوی ایران و با تعیین پیش شرط صادر کرد که برای کشورمان خیلی سنگین بود. پس از آن ما پرونده ای را در دادگاه حکمیت ورزش(CAS) تشکیل دادیم و تقریبا با توجه به شیوع کرونا و عقب افتادن جلسه دادگاه، حدود یک سال درگیر آن بودیم.

به گزارش ایسنا،رییس فدراسیون جودو، افزود: خدا را شکر رای دادگاه CAS مبنی بر ابطال رای فدراسیون جهانی بود و رای نامحدود با تعیین پیش شرط شکسته شد و پرونده بار دیگر به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ارجاع داده شد تا مجددا بررسی شود. در رای CAS عنوان شد رای فدراسیون جهانی در تعلیق نامحدود جودوی ایران مبنای حقوقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن به مدت 2 ماه رایزنی داشتیم و حتی نشست یک ساعت و نیم با رییس فدراسیون جهانی داشتم اما متاسفانه ایشان بر پیش شرط غیر منصفانه اصرار داشت که مغایر با منشور المپیک است. بعد از رقابت های قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بدون حضور ما، محرومیت 4 ساله را برای جودوی ایران در نظر گرفت که 2 سال آن گذشته است. 21 روز هم فرصت داشتیم که اگر به رای اعتراض داریم به دادگاه حکمیت ورزش اعلام کنیم.

میراسماعیلی افزود: ما در این مدت مشغول نوشتن لایحه بودیم .البته جلسه ای را با وزیر ورزش و آقایان صالحی امیری و علی نژاد برگزار کردیم و ابعاد مختلف رای بررسی شد. قرار شد با وکلای مجرب هم مشورت کنیم که این کار انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دوباره به این رای اعتراض کنیم.

رییس فدراسیون جودو درباره مباحث مطرح شده در دیدار چندی پیش خود با ماریوس ویزر رییس فدراسیون جهانی جودو، گفت: ایشان بسیار محترمانه حرف های ما را گوش داد و صحبت های صریح و دوستانه ای داشتیم اما او اصرار داشت، ما پیش شرط آن ها را قبول کنیم. طبیعتا این پیش شرط، خط قرمز نظام ماست و بنده مقید به آن هستم و اصول اعتقادی خودم است. تا روزی که هستم چارچوب نظام و چارچوب کشورم برایم بیشترین اهمیت را دارد. اینکه با پیش شرط بخواهند کشوری را تحت فشار بگذارند مخالف منشور المپیک است. ما در این جلسه به تفاهم نرسیدیم و در نهایت این رای صادر شد.

میراسماعیلی با اعلام شکایت مجدد ایران از فدراسیون جهانی جودو، خاطرنشان کرد: دو روز پیش لایحه مان تمام شد و مدارکمان را هم بصورت فیزیکی و ایمیل برای دادگاه CAS فرستادیم. منتظر جواب هستیم تا داور تعیین و به طرف دعوای ما نیز اعلام شود تا زمان برگزاری دادگاه حضوری مشخص شود.

رییس فدراسیون جودو با تاکید بر پیروزی ایران در دادگاه نخست CAS که پیش از صدور رای 4 ساله محرومیت ایران برگزار شد، گفت: اگر رای اولیه فدراسیون جهانی ماندگار بود، جودوی ایران باید مادام العمر تعلیق می ماند یا باید پیش شرط غیر منطقی را قبول می کرد. مردم باید قضاوت کنند. وقتی این رای شکسته شد پیروزی بزرگ برای ما بود.
ما به دعای خیر مردم نیاز داریم تا اینبار هم دفاع کنیم و اخرین تلاشهایمان را در دادگاه انجام دهیم.

وی در پایان درباره شرایط بریمانلو و احتمال کسب سهمیه المپیک توسط وی و اینکه آیا با وجود محرومیت جودو می تواند شانسی برای حضور در المپیک داشته باشد یا خیر، گفت: او قهرمان عزیز و بزرگ ماست. بریمانلو تا این لحظه سهمیه المپیک را از سهمیه قاره ای کسب کرده است. باید ببینیم فدراسیون جهانی در این شرایط چه تصمیمی می گیرد. ما هم سعی می کنیم هر نوع حمایتی از او داشته باشیم. باید 20 روز صبر کنیم چرا که با برگزاری مسابقات جهانی احتمال تغییر سهمیه ها وجود دارد اما تاکنون این سهمیه توسط او بدست آمده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها