کد خبر: 487414
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۹:۳۱:۰۰
| |

قالیباف بمباران شبانه‌روزی غزه و کشتار مردم در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد

رئیس مجلس گفت: جهان اسلام سکوت در برابر ستم و قتل عام مسلمانان را بر نمی‌تابد و ضرورت دارد تا همه مسلمانان جهان برای حذف این غده سرطانی بیش از پیش تلاش کنند.

قالیباف بمباران شبانه‌روزی غزه و کشتار مردم در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد
کد خبر: 487414
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در ادامه گفت و گوهای تلفنی با روسای مجالس کشورهای اسلامی با «مرزوق علی الغانم»، رییس مجلس امت دولت کویت پیرامون جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه و فلسطین به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خانه ملت، رییس مجلس در این تماس تلفنی، با اشاره به افسارگسیختگی بی حد و حصر رژیم صهیونستی در سایه حمایت‌های آمریکا گفت: امروزه درد مشترک کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در فلسطین است. در شرایطی که در این بخش از سرزمین اسلامی فجیع ترین و دردناک‌ترین جنایات بشری در حال انجام است، سکوت جوامع بین المللی، نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل جای شگفتی دارد.

وی ضمن محکوم کردن شدید بمباران شبانه‌روزی غزه و کشتار مردم در کرانه باختری تصریح کرد: جهان اسلام سکوت در برابر ستم و قتل عام مسلمانان را بر نمی‌تابد و ضرورت دارد تا همه مسلمانان جهان برای حذف این غده سرطانی بیش از پیش تلاش کنند.

قالیباف در این گفت و گوی تلفنی خواستار تقویت روابط در حوزه های مختلف به ویژه پارلمانی با دولت کویت شد و از توسعه مناسبات و مبادلات با این کشور دوست، مسلمان و همسایه استقبال کرد.

«مرزوق علی الغانم» نیز در این گفت و گو با اشاره به روابط دو کشور گفت: تعاملات و مبادلات دولت کویت با جمهوری اسلامی ایران همواره ممتاز بوده است و دولت کویت از افزایش و ارتقای روابط دو کشور و تلاش در جهت گسترش و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

الغانم اتفاقات اخیر در نوار غزه و فلسطین را جنایت نسبت به مسلمانان این منطقه دانست و تأکید کرد: وحشتناک‌ترین جنایات علیه برادران فلسطینی ما در حال رقم خوردن است و حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان در برابر ظلم و زیاده خواهی صهیونیست ها واجب شرعی، انسانی، اسلامی و اخلاقی است.

رییس مجلس امت دولت کویت تأکید کرد: دولت و ملت کویت موافق برگزاری هرگونه نشست و ابتکار پارلمانی در حمایت از مردم فلسطین است.

وی خواستار حمایت گسترده کشورهای اسلامی از مسلمانان فلسطین در برابر جنایات صهیونیست‌ها شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها