کد خبر: 487425
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۹:۴۴:۴۵
| |

پلوسی خواستار تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی 2022 در چین شد

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی پیرامون موضوع چین، نسل‌کشی و بازی‌های المپیک که به میزبانی مشترک کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون کنگره‌ای-اجرایی درخصوص چین برگزار شد، گفت: پیشنهاد من نیز تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی در پکن است.

پلوسی خواستار تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی 2022 در چین شد
کد خبر: 487425
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۰۹:۴۴:۴۵

اعتمادآنلاین| رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهان راه‌اندازی کمپین تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی 2022 در پکن به خاطر آنچه وی آن را نقض‌های حقوق بشری چین خواند، شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی پیرامون موضوع "چین، نسل‌کشی و بازی‌های المپیک" که به میزبانی مشترک کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون کنگره‌ای-اجرایی درخصوص چین برگزار شد، گفت: پیشنهاد من نیز تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی در پکن است.

درخواست پلوسی برای تحریم بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پس از آن مطرح می‌شود که گروهی از سازمان‌های حقوق بشری روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده از کشورهای جهان خواستند تا این رویداد را تحریم کنند تا پیام قدرتمندی به پکن درخصوص سوابق حقوق بشری‌اش بدهند.

پلوسی، سیاستمدار دموکرات آمریکا پیش‌تر از جورج بوش، رئیس جمهور جمهوری‌خواه کشورش خواسته بود تا مراسم افتتاحیه المپیک 2008 در پکن را به دلایل مشابه نقض حقوق بشر تحریم کند. اما جورج بوش این درخواست را رد کرد و در این مراسم افتتاحیه شرکت کرد.

پلوسی در این درخواست جدید خود خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا و سایر رهبران جهان گفت: این بار نادیده گرفتن نقض‌های حقوق بشری چین دیگر یک گزینه نیست. سکوت در برابر این موضوع غیرقابل قبول است. این امر نقض‌های حقوق بشری چین را ممکن می‌سازد.

تعداد زیادی از گروه‌های حقوق بشری مسائل حقوق بشری در چین را به اطلاع عمومی رسانده‌اند. این گروه‌ها با اشاره به اعدام‌ها، وضعیت سیاسی و حقوقی تبت، فقدان آزادی مطبوعاتی در چین و نوع رفتار با مسلمانان اویغور، چین را به بدرفتاری و سوءرفتار متهم می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها