آمریکا 20 درصد نیروهایش را از افغانستان خارج کرده است

خبرگزاری آمریکایی فدرالیست، گزارش داد مارک میلی، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا، از بازگشت دستکم 20 درصد نیروهای این کشور به کشورشان خبر داده است.

آمریکا 20 درصد نیروهایش را از افغانستان خارج کرده است
کد خبر: 487476
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۱:۰۱:۵۷

اعتمادآنلاین| به دنبال آغاز روند خروج سربازان خارجی از افغانستان، مقام‌های نظامی آمریکا، می‌گویند که تاکنون دست‌کم 20درصد نیروهای خود را از این کشور، خارج کرده‌اند.

به گزارش فارس، خبرگزاری آمریکایی «فدرالیست»، گزارش داد «مارک میلی»، فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا، از بازگشت دستکم 20 درصد نیروهای این کشور به کشورشان خبر داده است.

پنتاگون نیز، گفته که تا کنون حمله‌‌ای از سوی گروه طالبان انجام نشده است.

در همین حال، جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران، گفت که روند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان به شدت ادامه دارد و به جز از برخی حملات کوچک، مانع بزرگی در برابر خروج سربازان از سوی گروه‌های تروریستی انجام نشده است.

کربی هرچند ابراز امیدواری کرده که مانعی در برابر خروج سربازان آمریکایی از سوی طالبان ایجاد نشده؛ اما در عین اعلام آمادگی کرده که این کشور هرگونه اقدام احتیاطی برای حفاظت از جان سربازان خود را هنگام خروج در نظر خواهند گرفت.

این در حالی است که بایدن در 14 ماه آوریل، اعلام کرد که خروج 3هزار سرباز باقی‌مانده‌ آمریکا از افغانستان تا 11 ماه سپتامبر تکمیل خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون تاکنون پنج مرکز نظامی و 5 هزار دستگاه تجهیزاتی را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تحویل داده است.

همچنین به دستور لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، این کشور شش بمب‌افکن 52-B، 12 فروند جنگنده‌ F-18 و 600 نیروی ویژه را به منظور تسهیل روند خروج سربازانش را به افغانستان فرستاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها