کد خبر: 487586
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۳:۴۹
| |

اولین اظهارنظر وزیر خارجه لبنان پس از استعفا

شربل وهبه وزیر امور خارجه مستعفی لبنان پس از دیدار خود با میشل عون رئیس جمهوری لبنان گفت که با توجه به تحولات اخیر و شرایط پیش آمده در ارتباط با صحبت هایم با یک شبکه تلویزیونی و به منظور سوء برداشت نشدن از مطالب مطرح شده برای توهین به لبنان و لبنانی ها، خدمت جناب رئیس جمهور شرفیاب شدم و درخواست معاف شدن از وظایف و مسئولیت هایم به عنوان وزیر خارجه را به ایشان تقدیم کردم.

اولین اظهارنظر وزیر خارجه لبنان پس از استعفا
کد خبر: 487586
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۳:۴۹

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه لبنان امروز در اولین اظهار نظر خود بعد از دیدار با رئیس جمهوری این کشور، دلایل استعفایش را بیان کرد.

به گزارش ایرنا، «شربل وهبه» وزیر امور خارجه مستعفی لبنان پس از دیدار خود با ژنرال «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به خبرنگاران گفت که با توجه به تحولات اخیر و شرایط پیش آمده در ارتباط با صحبت هایم با یک شبکه تلویزیونی و به منظور سوء برداشت نشدن از مطالب مطرح شده برای توهین به لبنان و لبنانی ها، خدمت جناب رئیس جمهور شرفیاب شدم و درخواست معاف شدن از وظایف و مسئولیت هایم به عنوان وزیر خارجه را به ایشان تقدیم کردم.

وی افزود: کناره گیری من به نفع لبنان است و فراتر از همه منافع و محاسبات دیگر است.

شربل ابراز امیدواری کرد که پرونده این موضوع برای برقراری روابط با کشورهای عربی و همه کشورهای دوست و برادر براساس احترام دوجانبه بسته شده و به تاریخ بپوندد.

بعد از اظهارات وهبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «الحره» و تاکید به اینکه داعش ساخته دست برخی کشورهای عربی است که در لبنان از آنها به عنوان دوست و برادر یاد می شود، هجمه ای در داخل و خارج لبنان علیه او شروع شد.

کشورهای سعودی، امارات، کویت و بحرین سفیران یا کاردارهای لبنان را احضار کردند و ضمن اعتراض به اظهارات وهبه خواستار عذرخواهی او شدند.

در داخل لبنان هم سیاستمداران نزدیک به سعودی از جمله «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل با انتشار بیانیه ای به این اظهارات وهبه اعتراض کردند.

ژنرال عون هم اظهارات وهبه را نظر شخصی او خواند و تاکید کرد که این نظر دولت لبنان نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها