در نامه ای به رئیس کمیسیون صنایع مجلس؛

خودروسازان خواستار آزادسازی واردات و قیمت‌گذاری خودرو شدند

دو خودروساز کشورو انجمن قطعه‌سازان در نامه ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار آزادسازی واردات و قیمت‌گذاری خودرو شدند.

خودروسازان خواستار آزادسازی واردات و قیمت‌گذاری خودرو شدند
کد خبر: 487650
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۴:۴۴:۲۳

اعتمادآنلاین| دو خودروساز کشور در نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار آزادسازی واردات و قیمت‌گذاری خودرو شدند.

ریاست محترم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر اکبری تالارپشتی

با سلام

به گزارش خبرگزاری مهر، احتراماً عطف به جلسه مورخ 1400/2/20 در خدمت جنابعالی در محل دفتر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرویی کشور، چکیده نتایج مباحثات و تصمیمات متخذه فی‌مابین قطعه‌سازان و خودروسازان جهت تعیین راهکار خروج از بحران صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند:

1 خودروسازان و قطعه‌سازان کشور بر این اصل واحد اشتراک نظر دارند که به منظور رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، ایجاد شفافیت در بازار خودرو، خروج از شرایط انحصار و رعایت حق مصرف‌کننده به عنوان ولی نعمتان این صنعت، ضروری است تا روش قیمت گذاری خودروها در قالب 2 دسته خودروهای عمومی و اختصاصی که توسط وزارت صمت معین می‌گردند، به صورت ذیل اصلاح گردد:

الف خودروهای عمومی: (خودروهایی که عموم مردم چه در بخش کم‌درآمد و چه با درآمد متوسط جامعه استفاده می‌کنند)، با فرمول بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل 5 درصد سود با تأیید و نظارت وزارت صمت.

ب خودروهای اختصاصی (که همان خودروهای اختصاصی یا لوکس تولید داخل هستند که مشابه خارجی هم در جامعه دارند و خودروهای نسبتاً گران‌قیمت محسوب شده و دارای مشتریان خاص هم هستند) با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت‌ها و تأیید و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس شرایط عرضه و تقاضای بازار.

2 بدیهی است خودروسازان و قطعه‌سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی و ایجاد آرامش در بازار و نزد مصرف‌کنندگان می‌دانند.

بر این اساس از حضرتعالی درخواست دارد تا با جلب نظر مساعد کلیه نهادهای دخیل در این امر دستورات لازم جهت اجرایی نمودن پیشنهاد فوق را امر به ابلاغ بفرمائید.

نامه خودروسازان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها