کد خبر: 487744
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۷:۴۰:۱۲
| |

وزیر صمت خبر داد؛

انعقاد 451 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری

وزیر صمت گفت: شرکت‌های برتر در مجموع دو مرحله، 451 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی منعقد کردند.

انعقاد 451 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری
کد خبر: 487744
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۷:۴۰:۱۲

اعتمادآنلاین| علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صمت در آیین امضای تفاهم نامه توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر، گفت: کشور را باید شرکت‌های بزرگ و برتر بسازند، این شرکت‌ها علاوه بر پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط، توسعه متوازن در کشور به وجود می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی نتیجه ورود شرکت‌های بزرگ و برتر را به عرصه سرمایه‌گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی و بهبود درآمد طبقه متوسط جامعه دانست و اضافه کرد: به فرموده رهبری معظم انقلاب، باید اقتصادی قوی داشته باشیم تا کشورمان قوی باشد، بدون اقتصاد قوی در عرصه‌های دیگر (فرهنگی، اجتماعی و امنیتی) موفق نمی‌شویم.

این مقام مسئول با اشاره به معرفی 100 شرکت بزرگ و توانمند به عنوان هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید، ادامه داد: این طرح به موفقیت نمی‌رسد مگر اینکه همه ارکان حکومت در جهت توسعه اقتصادی و افزایش تولید پای کار بیایند. امروز توسعه اقتصاد و توسعه تولید نه تنها به دولت که نیاز به پشتیبانی حکومت دارد و به همین دلیل در آیین امضای تفاهم نامه‌ها دستگاه قضا و استانداران به عنوان نماینده حاکمیت حضور دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه معتقدم وزارت صمت باید یک وزارتخانه کوچک (خارج از بروکراسی اداری) باشد، اظهار داشت: نباید مانع سرمایه گذاری شویم بلکه باید سرمایه گذاران را به‌عنوان مجاهدان اقتصادی مورد حمایت قرار دهیم. در این مدت بخشنامه‌های خلق الساعه و شبانه صادر نشد، اما صدور بخشنامه‌های روان ساز حوزه تولید و نقض کننده بخشنامه‌های مخل تولید را در اولویت قرار داریم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از ورود سرمایه گذاران به عرصه‌های تولید، توضیح داد: 6 هزار معدن را بعد از 50 سال آزادسازی کردیم و از طریق مزایده طبق قانون با نظارت دستگاه‌های نظارتی در اختیار افراد دارای اهلیت و صلاحیت قرار می‌دهیم تا آن‌ها را فعال کنند.

تحقق 70 درصدی ساخت داخل در حوزه لوازم خانگی

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات حوزه تولید، گفت: در حوزه صنعت لوازم خانگی 15 میلیون عدد در سال گذشته افزایش تولید داشتیم، 70 درصد ساخت داخل افزایش یافته، 500 واحد فعال در صنعت لوازم خانگی فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها به سمت سه شیفته شدن رفتند.

رزم حسینی با بیان اینکه اقتصاد با ورود خط تولید، ماشین آلات، اجزا و قطعات تجهیزات به روز می‌شود، ادامه داد: از 38 میلیارد دلار واردات در سال گذشته، 13 میلیارد دلار دارو و کالاهای اساسی و 25 میلیارد دلار کالاهای واسطه‌ای، خط تولید، مواد اولیه، اجزا و قطعات بودند.

وی با اشاره به حمایت‌ها از ساخت داخل، گفت: 2230 تعرفه وارداتی ممنوع شده است، 5.5 میلیارد دلار کاهش واردات و 3.5 میلیارد دلار ساخت داخل داشته ایم.

وزیر صمت با بیان اینکه صادرکنندگان سال گذشته کشور را با ارزآوری خود اداره کرده اند، تاکید کرد: قوه قضاییه باید فرش قرمز برای فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان پهن کند و می‌خواهیم برای 100 شرکت برتر کارت ویژه صادر کنیم تا هر وقت ضرورت داشت مسئولان را بدون بروکراسی اداری ملاقات کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر می‌خواهیم پرونده‌های قضایی کم شود، زندان‌ها خالی شود و جرائم امنیتی - اجتماعی نباشد باید اقتصادی قوی داشته باشیم، افزود: همه ارکان حکومت موظف به توانمندی سازی اقتصادی هستند. نباید بگذاریم مدیران جسور و شجاع ناامید شوند، باید این مدیران را تقویت کرد، نیاز به کار مداوم داریم و کشور را مدیران توانمند در کنار شرکت‌هایشان می‌سازند.

ایجاد 124 هزار شغل

رزم حسینی با اشاره به رشد صنعتی 7.5 درصدی در شرایط تحریم و کرونا گفت: در همین شرایط توانستیم 124 هزار شغل در بخش صنعت ایجاد کنیم. اگر شرایط به همین منوال به پیش برود به رقم یک میلیون میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور می‌رسیم این در حالی است که ارزش موافقت نامه‌های امضا شده امروز 11 میلیارد و 740 میلیون دلار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسته مالی وزارت صمت خارج از شبکه بانکی شروع شده است، توضیح داد: اگر ارز تک نرخی شود شرکت‌های خصوصی با ضمانت خود به جذب سرمایه گذاری اقدام می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها