کد خبر: 487887
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت:

غربی‌ها تمام تحریم‌ها را برمی‌دارند/ پایان دولت اطمینانی نسبی در بحث کرونا به دست می‌آوریم

رئیس‌جمهوری گفت: طبق مذاکرات  انجام شده در وین غربی ها همه تحریم ها را بر خواهند داشت اعم از تحریم نفت و پتروشیمی و کشتی رانی و بانک ها، اینها را قبول کرده  اند وتمام شده است گام بزرگ برداشته و توافق اصلی انجام شده است و  فقط موارد جزیی مانده است تا به توافق نهایی برسیم

غربی‌ها تمام تحریم‌ها را برمی‌دارند/ پایان دولت اطمینانی نسبی در بحث کرونا به دست می‌آوریم
کد خبر: 487887
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن روحانی، رئیس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت گفت: این پنج شنبه هم مانند 67 پنج شنبه قبلی برگزار شد و بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار پروژه امروز افتتاح شد که حایز اهمیت است زیرا که در شرایط تحریم و کرونا به این افتتاح رسیدیم. دیروز سالگرد انتخابات 96 بود، هیچ کس نمی دانست چه بار سنگینی بردوش دولت قرار می گیرد و وارد بزرگترین جنگ اقتصادی در تاریخ ایران و وارد یک پاندمی شویم که در طول قرن بی سابقه بود. در سخت ترین شرایط دولت با رهبری رهبر معظم انقلاب و با حمایت وحضور مردم کا را پیش برد.


به گزارش برنا، رئیس جمهور ادامه داد: این پنج شنبه های افتتاح تودهنی برای امریکا بود و نشان داد ملت ایران مقاوم است و تحریم نمی تواند مانع توسعه و پیشرفت شود اینکه در یک سال گذشته 17 پتروشیمی افتتاح کردیم به معنای جهش تولید در پتروشیمی است، از ابتدای دولت یازدهم تا امروز تقریبا ظرفیت پتروشیمی را به دوبرابر رساندیم و حدودا به صد میلیون تن می رسد. اینکه دولت قادر باشد ظرفیت پتروشیمی را به دوبرابر برساند یک سرمایه گذاری عظیم و بزرگی است که انجام گرفته است، در هر سال حدود 3 میلیارد دلار فقط در پتروشیمی سرمایه گذاری شده این نشان میدهد وزارت نفت و بخش خصوصی و شرکت ها و مهندسین و کارگران کار عظیمی را انجام دادند. خیلی خوشحالم که امروز در کشور همه بر این اتفاق کردند که ایران به توسعه نیاز دارد و باید تولید را رونق دادو همه یک پارچه هستند که باید اقتصاد را به چرخ در اوریم، دعواههای زیادی بود که اصل بر چیست و استراتژی اصلی باید چه باشد.

روحانی گفت: ملت ایران از همه سیاسیون و احزاب ها و جناح ها جلو تر بودند و هستند انچه ملت می فهمد جلو تر از بقیه است، حتی در رابطه ها با کشورهای منطقه و گفتمان و ها وتعامل ها و جذب سرمایه ها. وزارت نفت یکی از پیشتازان در توسعه کشور بوده است. اگر پتروشیمی نبود در این سه سال ونیم شاید خیلی به زحمت می افتادیم، 34 درصد صادرات غیر نفتی مربوط به پتروشیمی است.


رئیس جمهوری بیان کرد: طبق مذاکرات انجام شده در وین غربی ها همه تحریم ها را بر خواهند داشت اعم از تحریم نفت و پتروشیمی و کشتی رانی و بانک ها، اینها را قبول کرده اند وتمام شده است گام بزرگ برداشته و توافق اصلی انجام شده است و فقط موارد جزیی مانده است تا به توافق نهایی برسیم، ما دو بیل می خواستیم یکی برای اینکه کمر تحریم رابشکانیم و یک بیل هم برای انکه به کمر کرونا بزنیم که هر دو بیل را دولت پیدا کرده است. پایان دولت یک اطمینان نسبی در بحث کرونا بدست می اوریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها