وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت معیشتی متقاضیان مسکن ملی را شناسایی می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: از دو میلیون و 400 هزار نفری که در طرح اقدام مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، حدود 510 هزار نفر واجد شرایط هستند و ما هر متقاضی را با ظرفیت معیشتی که دارد شناسایی می‌کنیم چرا که اطلاعات معیشتی او را داریم.

ظرفیت معیشتی متقاضیان مسکن ملی را شناسایی می‌کنیم
کد خبر: 487931
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۱۵:۱۲:۵۷

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، امروز (پنجشنبه_30 اردیبهشت ماه) در مراسم آغاز احداث 3500 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید بهارستان اصفهان، اظهار کرد: امروز کار بزرگی در شهر بهارستان انجام شده که تاثیر زیادی در خانه دار شدن مردم دارد و این پروژه ها باید با اسلوب و انضباط خاصی اجرایی شوند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: نمونه‌ی بارز شهرهای جدیدی که عملیات ساخت آن ها در دهه ی 70 شمسی آغاز شد، شهر بهارستان اصفهان است و امروز 23 شهر جدید در کشور داریم. شهر جدیدی نیز در ارومیه در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته این شهرها فقط نباید خوابگاه باشند، بلکه باید کسب و کار در آن ها رونق داشته باشد.

اسلامی گفت: ساز و کارهای اجرایی باید به گونه‌ای باشد که عملیات ساخت منازل مسکونی اصولی پیش برود. پایه گذاری فکری ما این است که با منطق جدید، شیوه نامه‌های ساخت و ساز تدوین شود و باید جامعه‌ی هدف را بشناسیم.

وی افزود: از دو میلیون و 400 هزار نفری که در طرح اقدام مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند حدود 510 هزار نفر واجد شرایط اقدام ملی مسکن هستند. ما متقاضی را با ظرفیت معیشتی که دارد شناسایی می‌کنیم چرا که اطلاعات معیشتی او را داریم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم که خودشان ساخت و سازها را انجام دهند و زمین مناسب در اختیار آن ها قرار داده شود. پنج ماه پیش زمین‌هایی را در ارومیه به مردم دادیم که جواب مثبت هم دریافت کردیم. این پتانسیل، پیش برنده است که مردم وارد کار شوند. برای سازنده هم وام 300 میلیونی در نظر گرفته‌ایم که رقم قابل توجهی است.

اسلامی ادامه داد: درباره‌ی راه‌های استان اصفهان قبول داریم که کیفیت لازم را ندارند. با شرکت‌های سرمایه گذار مشکل داریم که قول می‌دهند اما عمل نمی کنند. امیدواریم بهسازی راه‌های استان زودتر انجام شود.

وی خبر داد: آزاد راه کنار گذر شرق در حال رسیدن به نائین است که بار ترافیک را از ترانزیت فرودگاه کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، امروز، همزمان در 11 شهرستان دیگر استان اصفهان نیز عملیات ساخت 1600 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن آغاز شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها