بایدن به فکر تقویت گنبد آهنین برای صهیونیست‌ها افتاد

در پی ناموفق عمل کردن سامانه گنبد آهنین در دفع حملات راکتی گروه‌های مقاومت، رئیس‌جمهور آمریکا وعده داد این سامانه را تقویت خواهد کرد.

بایدن به فکر تقویت گنبد آهنین برای صهیونیست‌ها افتاد
کد خبر: 487993
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده سامانه گنبد آهنین را تقویت خواهد کرد.

به گزارش فارس، بایدن در یک سخنرانی بامداد جمعه به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «به او درباره تقویت سامانه گنبد آهنین اسرائیل جهت حصول اطمینان از امنیت و توان دفاعی آن در آینده اطمینان خطر دادم.

در درگیری‌های یازده روزه میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی بیش از چهار هزار موشک و راکت به سمت فلسطنین اشغالی شلیک شد و ضعف گنبد آهنین در رهگیری و انهدام راکت‌های مقاومت فلسطین باعث خسارات مالی و جانی زیادی در شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شد.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با طرح مصر برای برقراری آتش‌بس از ساعت 2 بامداد 21 مه (03:30 بامداد جمعه به وقت تهران) موافقت کرد.

بایدن در سخنرانی بامداد جمعه از نقش مصر در برقراری این آتش‌بس تقدیر کرده و از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت پذیرفتن آن تشکر کرد.

پیشتر پایگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از تماس‌های تلفنی خود با نتانیاهو به او گفته بود که خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس است زیرا تاب مقاومت در برابر فشارهای بین‌المللی بابت عملیات اسرائیل در فلسطین را ندارد.

بایدن در سخنرانی بامداد جمعه بار دیگر حملات رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» توصیف کرد. او علی‌رغم این مدعی شد که با همراهی سازمان ملل به بازسازی غزه کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها