کد خبر: 488025
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ترکیه بزرگ‌ترین زباله‌دان پلاستیک اروپا شد

یک سازمان مدافع محیط‌زیست اعلام کرد ترکیه بزرگ‌ترین محل تجمیع زباله‌های پلاستیکی در اروپا و دومین نقطه هدف در جهان برای انتقال زباله‌های کشورهای صنعتی به شمار می‌رود.

ترکیه بزرگ‌ترین زباله‌دان پلاستیک اروپا شد
کد خبر: 488025
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک سازمان مدافع محیط‌زیست اعلام کرد ترکیه بزرگ‌ترین محل تجمیع زباله‌های پلاستیکی در اروپا و دومین نقطه هدف در جهان برای انتقال زباله‌های کشورهای صنعتی به شمار می‌رود.

به گزارش اعتمادآنلاین، سازمان صلح سبز در گزارشی در این باره نوشت، ترکیه زباله‌های پلاستیکی را به بهانه بازیافت وارد می‌کند، اما زباله‌ها را به شکل غیرقانونی می‌سوزاند یا در نقاط مختلفی از جمله کنار جاده‌ها رها می‌کند.

در بخشی از این گزارش آمده است، حدود 40 درصد از 21 هزار تن صادرات زباله‌های پلاستیکی بریتانیا در سال گذشته به مقصد ترکیه ارسال شده است، اما بازرسان دریافتند که این زباله‌ها به جای بازیافت در مناطق مختلفی از این کشور رهاسازی شده‌اند.

طبق اعلام سازمان صلح سبز، طی تحقیقات انجام‌شده در 10 نقطه از جنوب ترکیه بقایایی از کیسه و بسته‌های پلاستیکی متعلق به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی بریتانیا یافت شده‌ است.

در بخش دیگری از گزارش هم عنوان شده است، محققان این سازمان بقایای بسته‌های آزمایش تشخیص ویروس کرونا را هم در میان زباله‌ها مشاهده کرده‌اند که معلوم می‌شود عمر این زباله‌ها کمتر از یک سال است.

گفتنی است بریتانیا بعد از ایالات متحده بالاترین حجم تولیدات سرانه زباله‌های پلاستیکی را دارد.

علاوه بر ترکیه، کشورهای مالزی و لهستان دیگر واردکنندگان زباله‌های پلاستیکی از بریتانیا محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها