کد خبر: 488059
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۱:۲۷:۳۷
| |

مقام حماس:

اسرائیل درباره منطقه شیخ جراح و مسجدالاقصی ضمانت داده است

یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین می‌گوید ضمانت داده شده است که رژیم صهیونیستی از محله «شیخ جراح» و مسجدالاقصی دست بردارد.

اسرائیل درباره منطقه شیخ جراح و مسجدالاقصی ضمانت داده است
کد خبر: 488059
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۱:۲۷:۳۷

اعتمادآنلاین| «اسامه حمدان» یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین گفت که جریان مقاومت برای هر تحولی آمادگی دارد.

به گزارش فارس، حمدان به شبکه خبری المیادین گفت که مقاومت فلسطین، یک پیروزی تازه و معادله جدید را ثبت کرده است.

وی تصریح کرد، مقاومت فلسطین از طریق واسطه‌ها ضمانت‌هایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه تجاوز به غزه متوقف خواهد شد.

این مسئول حماس همچنین خبر داد که ضمانت داده شده است که رژیم صهیونیستی از محله «الشیخ جراح» و مسجدالاقصی دست بردارد.

حمدان درباره حمایت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از مقاومت فلسطین هم گفت: «موضع حمایتی اسد از مقاومت، عجیب و غافلگیر کننده نیست. هر کس به ما سلام کند، ما با سلام بهتری به او پاسخ خواهیم داد».

وی خاطر نشان کرد: «طبیعی است که روابط [حماس] با دمشق، به وضعیت سابق خود بازگردد».

در همین ارتباط، حمدان شامگاه گذشته گفت که مصر و قطر مذاکرات مربوط به برقراری آتش‌بس را پیش برده‌اند و پیشرفت‌هایی در این گفت‌وگوها حاصل شده است. او گفت که این مذاکرات ممکن است ظرف 24 ساعت آینده به تفاهم یا توافقی در خصوص آتش‌بس منجر شود.

ساعاتی بعد از این اظهارات حمدان، شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از موافقت خود با اعلام آتش‌بس در غزه خبر داد و گفت که این موضوع را به اطلاع مصر رسانده است.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه 20 اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

گروه‌های مقاومت در مقابل مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی قرار داده‌اند. سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در دفع شمار زیادی از این راکت‌ها ناموفق عمل کرده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال 1967 میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال 1967 هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها