وزیر ارشاد مطرح کرد؛

میراث فرهنگی بزرگترین سرمایه هر کشور است/ رئیس سازمان سینمایی: سینمای مستند قابلیت‌هایی بیش از این دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: میراث فرهنگی بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی هر کشور و بیانگر هویت ماندگار ملت‌هاست.

میراث فرهنگی بزرگترین سرمایه هر کشور است/ رئیس سازمان سینمایی: سینمای مستند قابلیت‌هایی بیش از این دارد
کد خبر: 488152
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۱ ۱۵:۴۹:۴۱

اعتمادآنلاین| سیدعباس صالحی روز پنجشنبه با صدور پیامی به جشنواره ملی فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار در قزوین، افزود: میراث فرهنگی، گذشته باشکوه سرزمین‌ها را بیان می‌کند و چراغی فراراه آینده و مسیر پیشرفت و توسعه می‌افروزد؛ از این رو حفظ، پاسداشت و معرفی آن به همگان به ویژه نسل جوان امری ضروری و ارزشمند است که می‌تواند در استحکام بخشی به هویت فرهنگی جامعه کارگشا و اثربخش باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی،وی افزود: استفاده از ابزار‌های هنری و سینمایی بهترین و اثرگذارترین روش‌ها برای شناساندن میراث فرهنگی است و فیلم‌های مستند در این راستا دارای ارزش افزونتری هستند.

وزیر ارشاد اضافه کرد: جای بسی خرسندی است که جشنواره فیلم یادگار که رویدادی خوش سابقه نزد اهالی فرهیخته سینما است، پس از سال‌ها دوباره قد برافراشته تا یکبار دیگر میراث فرهنگی را از دریچه دوربین مستندسازان کشور به شایستگی نمایان سازد.


صالحی تصریح کرد: سرزمین فرهنگ مدار و هنرخیز قزوین این روز‌ها میزبان جشنواره‌ای است که میراث بلندمرتبه و فاخر ایران اسلامی را از قاب جادوییِ فیلم مستند به تصویر می‌کشد تا به جهانیان اعلام کند، سرزمینی که حافظ گنجینه‌های ارزنده بشری است تا همیشه بر بلندای تاریخ می‌درخشد.

وی با تشکر از عوامل و دست اندرکاران جشنواره فیلم یادگار تاکید کرد: امیدوارم این رویداد دریچه‌ای نو و مسیری تازه را در پهنه گسترده فرهنگی کشور بگشاید.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی با صدور پیامی به مناسبت اختتامیه جشنواره ملی فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار در قزوین، گفت: ما امانت‌دارانی هستیم که خود را موظف می‌دانیم در کنار مراقبت از این یادگاران زرین، زمینه معرفی، ثبت و دیده شدن آنها را فراهم کنیم.

انتظامی اضافه کرد: سینمای مستند، قابلیت‌های بسیاری برای نمایش جذابیت، زیبایی و شکوه تاریخ و فرهنگ این سرزمین دارد و خوشحالم که چهارمین جشنواره فیلم‌های مستند میراث فرهنگی یادگار پس از وقفه‌ای طولانی دوباره برگزار می‌شود و آرزو می‌کنم این رویداد، در روزهایی که شیوع ویروس کرونا، برگزاری بخشی از آئین‌ها و سنت‌های اصیل و زیبای ملی و مذهبی ما را محدود کرده، ادای دینی شایسته به سرزمین، تاریخ و فرهنگ ریشه‌دار و کهن این مردمان باشد.

گفتنی است این جشنواره پنجشنبه این هفته به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها