کد خبر: 488192
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۷:۱۹:۰۰
| |

وضع قوانین خاص برای «حبابِ» لیگ ملت‌های والیبال/ هم پستی‌ها، هم اتاقی نباشند!

فدراسیون جهانی والیبال برای رقابت های لیگ ملت ها قوانین خاصی را تدوین کرده است.

وضع قوانین خاص برای «حبابِ» لیگ ملت‌های والیبال/ هم پستی‌ها، هم اتاقی نباشند!
کد خبر: 488192
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۷:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ ملت‌های والیبال امسال به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، برای حفظ سلامت تیم‌ها و برگزارکنندگان این مسابقات در قرنطینه کامل برگزار می‌شود که در ادبیات والیبال از این شکلِ برگزاری در قرنطینه با عنوان «حباب» یاد می‌کنند.

به گزارش فارس، تحت تاثیر برگزاری لیگ ملت‌ها در حباب، این مسابقات ناگزیر با تغییراتی در اجرای پروتکل‌های مربوط به میزبانی و برگزاری بازی‌ها نیز روبرو شده است که در زیر به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

لازم به ذکر است فدراسیون جهانی طی یک ماه گذشته با برپایی وبینارهای تشریحی با حضور نمایندگان تیم‌ها مقررات و تغییرات مسابقات را به بحث و گفت و گو گذاشت که هنوز هم این جلسات و تغییرات ادامه دارد. بنابراین باید گفت آنچه در پی می‌آید برخی از خواندنی‌های لیگ ملت‌هاست که تاکنون مقرر شده که اجرایی باشند، اما همین نکات نیز ممکن است طی روزهای آینده تحت تاثیر دریافت پیشنهادات تازه یا تغییر شرایط کرونایی ریمینی ایتالیا (محل برگزاری مسابقات) دچار تغییر شوند.

32 تیم متشکل از دو گروه 16 تیمی در هر یک از بخش‌های زنان و مردان برخلاف دوره‌های پیشین که با سفرهای قاره‌ای هفته به هفته در شهری و کشوری به مسابقه می‌پرداختند، این‌بار در شهر ریمینی ایتالیا به‌ شکل کاملاً متمرکز بازی‌های خود را برگزار می‌کنند.

بیش از هزار و صد شرکت‌کننده متشکل 32 تیم 25 نفره، مسئولین و مجموعه کادر برگزاری مسابقات در حباب خواهند بود.

تیم‌ها باید نتیجه منفی تست کرونای تمام اعضای خود را که طی 48 ساعت پیش از ورود به ایتالیا گرفته شده، همراه داشته باشند. در بدو ورود به محل برگزاری مسابقات نیز از آن‌ها تست گرفته می‌شود و تا زمان مشخص‌شدن نتیجه تست در قرنطینه خواهند بود.

تا زمان مشخص‌شدن نتیجه تست، هیچکس حق خروج از اتاق خود را ندارد. غذا در اتاق سرو می‌شود.

درصورت مثبت‌بودن تست کرونای یک بازیکن، هم‌اتاقی او -حتی در صورتی‌که نتیجه تستش منفی باشد- نیز قرنطینه می‌شود.

پیشنهاد: تیم‌ها بازیکنان هم‌پست (دو لیبرو/ دو پاسور/…) را در یک اتاق اسکان ندهند، تا در صورت مثبت‌بودن نتیجه تست و قرنطینه‌شدن یک بازیکن، به‌دلیل قرنطینه‌شدن توام هم‌اتاقی‌اش، در آن پست تخصصی طی مسابقات دچار آسیب نشوند.

از تمام شرکت‌کنندگان در طول برگزاری مسابقات، هر چهار روز یکبار تست کرونا گرفته خواهد شد.

هر تیم باید یک نفر از اعضای کادر خود را به عنوان یک مامور بهداشت به کمیته برگزاری معرفی کند. وظیفه مامور بهداشت، دریافت آخرین اطلاعات و دستورالعمل‌های مربوط به کرونا از این کمیته، اجرای دستورالعمل‌ها در تیم و تهیه گزارش‌های مرتبط با کرونا مورد نیاز کمیته برگزاری از تیم است.

هشت هتل به طور اختصاصی برای اسکان شرکت‌کنندگان (تیم‌ها، داوران، ناظران، مسئولین و مجموعه کادر برگزاری) به این مسابقات تعلق گرفته است.

انتقال بین هتل و محل تمرین و مسابقه و دیگر مکان‌های در نظر گرفته شده از سوی کمیته برگزاری، فقط با اتوبوس تعیین‌شده از سوی این کمیته مجاز است. هرگونه تخلف، اخراج از حباب را برای فرد متخلف در پی خواهد داشت.

مجموعه نمایشگاهی فیه‌را (مانند نمایشگاه بین‌المللی تهران) با شش سالن تمرین، دو سالن مسابقه و سالن‌هایی جهت انجام تست‌های پزشکی، برپایی جلسات، استودیوهای تلویزیونی و تصویری و تمام آنچه در جریان مسابقات رخ می‌دهد، به عنوان محل برگزاری لیگ ملت‌ها تجهیز شده است.

ورود به سالن تمرین یا مسابقه فقط در زمان تعیین‌شده از سوی کمیته برگزاری مجاز است.

پیش یا پس از تمرین و مسابقه، و در زمان برگزاری دیگر مسابقات، تیم‌ها حق ورود به سالن‌های تمرین و مسابقه را ندارند.

تیم‌ها در ساعت تمرین اجازه استفاده از رختکن را ندارند.

تیم‌ها در روز مسابقه اجازه دوش‌گرفتن در رختکن را ندارند.

درصورتی‌که یک تیم به هر دلیل (حتی با عذر مستند پزشکی) نتواند 6 بازیکن خود را برای انجام بازی آماده کند، نتیجه آن بازی در جدول مسابقات برای تیم مذکور باخت فنی (3-صفر: 25-صفر/25-صفر/25-صفر) ثبت می‌شود.

فقط شش بازیکن داخل زمین و سرمربی تیم اجازه دارند که ماسک نداشته باشند.

تیم‌ها حق دست‌دادن با حریف را ندارند.

تیم‌ها حق تبادل هدیه با حریف را ندارند.

زمین بازی پس از هر ست تغییر نمی‌کند. به عبارتی قرعه ابتدایی بازی، زمین تیم را تا پایان آن مسابقه مشخص خواهد کرد. به همین منظور زاویه تابش نور به زمین و جاسازی اقلام محیطی اطراف زمین (360درجه) یکسان خواهد بود.

مسابقات داور خط ندارد و از سیستم ویدیوچک استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها