کد خبر: 488274
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۹:۰۵:۳۵
| |

سکه بازان در فاز احتیاط / آخرین قیمت سکه پیش از اول خرداد 1400

قیمت طلا در بازار در هفته گذشته نوسان محدودی را تجربه کرد اما با وجود انتظار معامله گران کانال یک میلیون تومان برای هر گرم را از دست نداد.

سکه بازان در فاز احتیاط / آخرین قیمت سکه پیش از اول خرداد 1400
کد خبر: 488274
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۰۹:۰۵:۳۵

اعتمادآنلاین| قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد پنجشنبه 30 اردیبهشت با سه هزار و 700 تومان افزایش، به یک میلیون و 19 هزار تومان رسید . همچنین قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد پنجشنبه 30 اردیبهشت با پنج هزار تومان افزایش، 9 میلیون و 997 معامله شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز به تجارت نیوز گفته است : از ابتدای هفته تاکنون به دلیل ثبات قیمت طلا فروشندگان سکه و طلای آب شده زیاد شده است چرا که از نظر فروشندگان ابهام در نتایج مذاکرات وین ریسک این بازار را بالا برده است.

افزایش عرضه طلا به بازار البته در تعیین معاملات این بازار تاثیرگذار بود.

دو عامل حفاظتی در بازار سکه

دنیای اقتصاد نیز در این زمینه نوشت: به گفته فعالان دو عامل موجب شد که قیمت سکه در اردیبهشت‌ماه در مقایسه با دلار افت چندانی را تجربه نکند. اولین مساله از نگاه فعالان، امید سکه‌بازان به افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در هفته‌های اخیر توانست سد هزار و 800 دلاری را از پیش رو بردارد و پس از آن در روزهای اخیر نوسان بالای محدوده هزار و 880 دلار را تجربه کرد. معامله‌گران سکه امیدوارند که طلا کانال هزار و 900 و 2 هزار دلاری را نیز از پیش رو بردارد. همین امید به افزایش قیمت طلا موجب شد که سکه‌بازان با احتیاط بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند.

در کنار این، سکه در فروردین‌ماه با سرعت بسیاری زیادی در مقایسه با دلار کاهش قیمت را تجربه کرده بود. فلز گرانبهای داخلی در اولین ماه سال بیش از 8 درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که در فروردین‌ماه، دلار حدود 5/ 3 درصد افت قیمت را به ثبت رسانده بود. به این ترتیب می‌توان گفت سکه بخشی از افت خود را در ماه اول سال پیش‌خور کرده بود و به همین دلیل در ماه دوم سال، متناسب با نزول دلار کاهش پیدا نکرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها