کد خبر: 488320
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۰:۰۶:۰۰
| |

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

مردم ما در برابر کرونا و تحریم‌ها پیروز بودند / 15 ماه گذشته آزمایش بزرگی برای ملت ایران بود / ساعات رای‌گیری در انتخابات را افزیش می‌دهیم / باید کاری کنیم در ایام انتخابات شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم / 14 میلیون سالمند و بیمار زمینه‌ای تا اواخر

رئیس‌جمهوری گفت: این 15 ماه، روزهای تاریخی برای آزمون مردم ایران بود که هم شیوع کرونا را داشتند و هم تحریم‌ها را تجربه می‌کردند. قطعاً در این 15 ماه مردم ما پیروز بودند و مدافعان سلامت در خط نخست این پیروزی قرار داشتند.

مردم ما در برابر کرونا و تحریم‌ها پیروز بودند / 15 ماه گذشته آزمایش بزرگی برای ملت ایران بود / ساعات رای‌گیری در انتخابات را افزیش می‌دهیم / باید کاری کنیم در ایام انتخابات شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم / 14 میلیون سالمند و بیمار زمینه‌ای تا اواخر
کد خبر: 488320
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در آستانه پیروزی بزرگ رزمندگان در خرداد 61 و پیروزی خرمشهر و آزادی خرمشهر هستیم که بسیار پیروزی مهمی بود و هم این ایام شاهد پیروزی ملت بزرگ فلسطین بودیم که بسیار ارزشمند است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در حادثه این 12 روز که بین مردم فلسطین و رژیم غاصب جنگی تمام عیار شکل گرفت برای اولین بار همه مردم فلسطین یکپارچه بودند و این دفعه در همه اردوگاه‌ها، مردم غزه، کرانه غربی و همه آنهایی که در منطقه 1948 زندگی می‌کنند یکپارچگی وجود داشت و این وحدت ارزشمند بود. پاسخ قاطعی که غزه به تجاوز می‌داد یک موفقیت بزرگی بود برای ملت فلسطین و همه مسلمانان و ملت‌ها همه‌جا آمدند تظاهرات کردند؛ دولت‌ها اما مختلف بودند؛ برخی دولت‌های غربی مواضع نادرستی را اتخاذ کردند و کشورهای اسلامی مواضع خوبی داشتند. از جهان عرب انتظار بیشتری بود که برخی صامت بودند.

وی افزود: ما پیروزی ملت فلسطین را تبریک می‌گوییم که در مقابله با رژیم تا دندان مسلحی توانستند پیروزی بزرگی به دست آورند.

روحانی اظهار کرد: تقریباً 15 ماه از کرونا گذشته و در طول این مدت ما روزهای بسیار سختی داشتیم. ما در نقشه‌های شیوع کرونا می‌بینیم که روزهای سخت پیک این بیماری را داشتیم؛ روزهایی که یک ویروس جهش یافته وارد کشور شد و مشکلات زیادی به همراه داشت. البته روزهای امیدوارکننده نیز داشتیم یعنی روزهایی که مردم در سراسر جهان احساس کردند که دانشمندان جهان به واکسن دست یافتند. این واکسن می‌تواند مانع خوبی برای کاهش آمار مرگ و میر باشد که این برای مردم امیدوارکننده بود.

وی افزود: این 15 ماه زمان آزمایش تاریخی برای ملت‌ها بود که برای ما این 15 ماه همراه با جنگ اقتصادی بود. کشوری که تحریم اقتصادی ندارد، واکسن و تجهیزات را به راحتی می تواند خریداری کند بنابراین برای ما روزهای سختی بود. این آزمایش یک آزمایش بزرگ برای ملت ایران در طول این 15 ماه بود.

رئیس دولت با بیان اینکه مردم به ویژه مدافعان سلامت گروه پیروز بودند، گفت: دولت در این مدت یک ساعت راحت نداشت. در طول این 15 ماه، همه وزرا به خصوص وزرایی که مسئولیت ویژه داشتند، هیچ روز تعطیلی نداشتند. دولت همه توان خود را به کار گرفت که رنج مردم کاهش یابد و سلامتی مردم بهتر محافظت شود.

وی ادامه داد: خوشحالیم که کم‌کم در حال عبور از موج چهارم هستیم و مسیر ما مسیر کاهشی است. مناطق قرمز ما بسیار محدود شده است. تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به طور کامل از این پیک خارج شویم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: متاسفانه هنگامی که وارد یک موج جدید می‌شویم، مردم پروتکل‌ها و دستور‌العمل‌ها را به خوبی عمل می‌کنند اما هنگامی که از آن عبور می‌کنیم و یک اطمینان کاذب ایجاد می‌شود، همین مقدمه می‌شود برای موج بعدی که این امر مشکل ماست.

وی ادامه داد: از همه بخش‌هایی مسئولیت بر عهده دارد مانند وزارت بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و کادر درمان می‌خواهیم کمک کنند که پروتکل‌ها دقیق اجرا شود و با افرادی که دقیق دستورات را اجرا نمی‌کنند و متخلف هستند، برخورد کنند لذا اگر قاطعانه برخورد نکنیم، باتوجه به این که بعد از ماه رمضان تا ماه محرم سه ماه وقت داریم و در این مدت عروسی‌ها، جشن‌ها و سفرها برگزار می‌شود، دوباره دچار معضل خواهیم شد.

وی ادامه داد: یک معضل دیگر هوای گرم است، برخلاف باور عموم که گفته می‌شود در هوای گرم ویروس از بین می‌رود، به دلیل آنکه از کولر استفاده می‌شود و گردش هوایی وجود ندارد، به مشکل برخواهیم خورد و در یک کلمه بخواهم بگویم شرایط ما شکننده است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: امسال در ماه خرداد با یک مسئولیت سنگین که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها است، مواجه هستیم. ما باید کاری کنیم در ایام انتخابات شرایط آرامی از لحاظ کرونا داشته باشیم و نگذاریم در پایان هفته دوم و سوم با پیک جدید مواجه شویم و مردم از شرکت در انتخابات ترس داشته باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه مسئولیت سنگینی برای انتخابات داریم، گفت: حفظ جان مردم مسئولیت اصلی ما است و انتخابات با مشارکت حداکثری مسئولیت بعدی ماست. باید هم جان مردم حفظ شود و هم انتخابات باشکوه باشد و این در صورتی است که در هفته‌های اول خرداد خیلی مراعات کنیم و بر تخلفات حساس‌تر باشیم.

وی افزود: کم‌کم وقتی شورای نگهبان صلاحیت کاندیدها را اعلام کند، تبلیغات آغاز می‌شود. مشکل‌ترین دوران، دوران تبلیغات انتخابات است و برای روز انتخابات هم باید مراعات کنیم. امروز تصمیم مهمی اتخاذ شد تا زمان انتخابات و ساعات رای‌گیری در انتخابات را افزیش دهیم. وزارت کشور هم تصمیم گرفته صندوق‌ها را افزایش دهد. همچنین وزارت کشور ما هر زمان بییند ازدحام در حوزه‌ای زیاد شده باید بلافاصه صندوق سیار را آنجا برساند.

روحانی بیان کرد: در زمان تبلیغات بسیار مهم است که ما پروتکل‌های بهداشتی را دقیق مراعات کنیم، بنابراین مصوب شد که اجتماعات در فضای سر بسته نباشد. ضمن اینکه ما می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد، حتماً باید فضایی باز و بزرگ برای حوزه‌های اخذ رأی در نظر بگیریم تا پروتکل‌ها دقیق مراعات شود؛ برای اینکه سلامت مردم حفظ شود، هم خود نامزدها و هم ستاد‌های انتخاباتی باید احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: مقرراتی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا وضع و ابلاغ می‌شود، در شرایط کرونا حکم قانون دارد و همه موظف هستند که مراعات کنند. ان‌شاالله تبلیغات ما حداکثری و اجتماع حداقلی باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز تبلیغات باید از طریق صدا و سیما پخش شود، گفت: در جلسه امروز هم از صدا و سیما هم از وزارت ارتباطات و هم از اپراتورها درخواست کردیم که فضای بازتری در اختیار نامزدها قرار دهند تا انتخاباتی شکوهمند داشته باشیم و سلامت مردم نیز حفظ شود. تا پایان امسال باید سبک زندگی جدیدی که آغاز کردیم را حفظ کنیم. امیدواریم در روزهای آینده مردم با شرایط بهتری از واکسن استفاده کنند. تاکنون بیش از 5 میلیون واکسن توزیع شده، بیش از دو میلیون و 700 هزار واکسن تزریق شده است. امیدواریم 14 میلیون سالمند و اشخاصی که بیماری زمینه‌ای دارند تا اواخر خرداد واکسینه شوند و تا پایان دولت ما قدم مهمی را در خصوص واکسیناسیون برداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها