بایدن برای دیدار با رهبر کره شمالی شرط گذاشت

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با مون جائه این همتای او در کره جنوبی با اشاره به اینکه هر آنچه کره شمالی بخواهد به دست نخواهد آورد گفت، در صورتی قبول می‌کند با کیم جونگ اون رهبر این کشور پای میز مذاکره بنشیند که او پیش‌تر با خلع سلاح شبه‌جزیره کره موافقت کند.

بایدن برای دیدار با رهبر کره شمالی شرط گذاشت
کد خبر: 488449
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۴:۰۶:۳۱

اعتمادآنلاین| رئیس جمهور آمریکا در دیدار با همتای خود در کره جنوبی گفت، در صورتی با رهبر کره شمالی پای میز مذاکره می‌نشیند که او با خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره موافقت کند.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه پس از دیدار با «مون جائه این» همتای او در کره جنوبی، شرط خود را برای دیدار با رهبر کره شمالی اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن در نشست خبری با مون گفت دو کشور «رویکرد مشترکی» در قبال کره شمالی داشته و او مشتاق است که «هم‌زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام‌هایی عمل‌گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد».

رئیس جمهور آمریکابا اشاره به اینکه هر آنچه کره شمالی بخواهد به دست نخواهد آورد گفت، در صورتی قبول می‌کند با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور پای میز مذاکره بنشیند که او پیش‌تر با خلع سلاح شبه‌جزیره کره موافقت کند.

بایدن ضمن ابراز نگرانی عمیق درخصوص وضعیت پیرامون کره شمالی گفت، «سانگ کیم» را به عنوان نماینده دولت آمریکا در امور این کشور منصوب می‌کند که «نشانه تعهد کامل آمریکا برای دیپلماسی و آمادگی برای گفت‌وگو با مقامات کره شمالی است».

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در این نشست خبری گفت، انتظار دریافت پاسخ مثبتی از سوی کره شمالی دارد و سئول در کنار واشنگتن وظیفه فوری و مهم خلع سلاح اتمی کامل و برقراری صلح پایدار در شبه‌جزیره کره را در دستورکار دارند.

مون با اشاره به اینکه دو کشور همکاری درخصوص تضمین امنیت تایوان را افزایش خواهند داد گفت، آمریکایی‌ها از این پس با استقرار موشک‌های بالستیک با برد بیش از 497 مایل در کره جنوبی مخالفتی نخواهد کرد.

رئیس دولت کره جنوبی که از منتقدان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می‌شود، بار دیگر جدایی آمریکا از جامعه جهانی در دوران ریاست جمهوری او را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «جهان از بازگشت آمریکا استقبال می‌کند».

مون پیش‌تر نیز در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز»، با اشاره به بی‌ثمر ماندن مذاکرات ترامپ و کیم گفت: «او مسئله را به حاشیه کشاند و در پیشبرد آن ناموفق ماند».

رئیس جمهور کره جنوبی در این مصاحبه گفت: «امیدوارم نام [جو] بایدن به‌عنوان رئیس جمهوری تاریخی ثبت شود که پیشرفتی واقعی و غیرقابل بازگشت را برای خلع سلاح کامل و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره موجب شد».

مون بامداد امروز (شنبه)‌ علاوه بر بایدن، با «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها