کد خبر: 488452
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۴:۰۹:۲۵
| |

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تأمین خوراک پتروشیمی معضل آینده کشور است/سرمایه گذاری ضعیف درفارس

شیراز- رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفتی تخصیص خوراک پتروشیمی در آینده یکی از معضلاتی است که در کشور ایجاد خواهد شد.

تأمین خوراک پتروشیمی معضل آینده کشور است/سرمایه گذاری ضعیف درفارس
کد خبر: 488452
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۴:۰۹:۲۵

اعتمادآنلاین| فریدون عباسی ظهر شنبه در کارگروه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس بیان کرد: سرمایه گذاری‌های گذشته در کشور به ثمر رسیده و بیشتر در استان‌های جنوبی کشور بود اما فارس کمتر در این حوزه توانسته نسبت به جذب سرمایه گذاری در این بخش اقدام کند.

به گزارش مهر، نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنعت نفت با فرسودگی مواجه است و نتوانسته نسبت به بروز رسانی اقدام کنیم این در حالی است که اگر تحریم‌ها در این بخش از بین برود می‌توان انتظار داشت که نسبت به بروز سازی صنعت نفت و گاز اقدام کرد.

عباسی در ادامه تاکید کرد: مدیریت در بخش نفت و گاز و پتروشیمی نباید دستخوش نوسانات سیاسی در کشور شود زیرا این بخش تأمین کننده بخش عمده‌ای از امنیت کشور است و باید در استان فارس به دنبال بهره برداری از ظرفیت تولید برق در استان فارس حرکت کنیم.

او ادامه داد: برخی از سرمایه گذاران در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در استان فارس به دنبال این بودند که با کمترین هزینه نسبت به بهره برداری از طرح‌های پتروشیمی اقدام کنند اما این موضوع هیچگاه بدون برنامه محقق نخواهد شد.

عباسی تاکید کرد: موضوع تخصیص خوراک پتروشیمی یکی از مشکلاتی است که در آینده با آن مواجه خواهیم بود لازم به ذکر است که نیروی انسانی در بخش پتروشیمی نیز باید به گونه‌ای تربیت شوند که بتوانند مشکلات موجود در جامعه را برطرف کنند.

به اعتقاد این نماینده مجلس نباید تبعیض حقوق و دستمزد در استان‌ها وجود داشته باشد و باید حقوق و دستمزد در کشور به سمتی حرکت کند که تبعیض در این بخش از بین برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها