هادی خانیکی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

گشودن راه ریاست جمهوری زنان ضرورتی ملی است

یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: مگر می‌شود آنان که به تعبیر امام “در نهضت پیشاهنگ” بودند، در نظام متناسب با آن نقش دیده نشوند؟ گشودن راه ریاست جمهوری زنان از نظر حقوقی و سیاسی و اجرایی ضرورتی ملی است.

گشودن راه ریاست جمهوری زنان ضرورتی ملی است
کد خبر: 488544
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۶:۳۶:۳۹

اعتمادآنلاین| از منظر توانمندی و کار آمدی و تمامی شاخص های علمی و عملی آنها؛ زنان در هر سطحی فرصت یافته‌اند؛ شایستگی و حتی سرآمدی خود را نشان داده اند پس زمان آن است که راه استفاده از نیمه موثر و توانمند سرمایه انسانی در مدیریت عالی کشور مسدود نماند.

به گزارش امتداد، هادی خانیکی با اشاره به ضرورت حضور زنان در مقام ریاست جمهوری گفت: مگر می‌شود آنان که به تعبیر امام "در نهضت پیشاهنگ" بودند، در نظام متناسب با آن نقش دیده نشوند؟ گشودن راه ریاست جمهوری زنان از نظر حقوقی و سیاسی و اجرایی ضرورتی ملی است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان این که شایستگی زنان برای ریاست جمهوری و حضور در مدیریت های عالی کشور علاوه بر دلیل و منافع و مصالح ملی مختلف از دو منظر خاص و مهم حائز اهمیت است این دو دلیل را از منظر اجتماعی و دوم از منظر توانمندی و کار آمدی تحلیل کرد و توضیح داد:از منظر اجتماعی زنان ایرانی به سطح بالایی از مشارکت رسیده اند. در تمامی متغیر های تحول جامعه از آموزش و آموزش عالی تا حضور در رسانه و مشارکت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی زنان نقش پیشتازانه دارند.در انقلاب هم گاه حتی پیش و بیش از مردان تاثیرگذار بوده اند.

وی هم چنین ادامه داد: از منظر توانمندی و کار آمدی و تمامی شاخص های علمی و عملی آنها؛ زنان در هر سطحی فرصت یافته‌اند؛ شایستگی و حتی سرآمدی خود را نشان داده اند پس زمان آن است که راه استفاده از نیمه موثر و توانمند سرمایه انسانی در مدیریت عالی کشور مسدود نماند.

خانیکی خاطرنشان کرد: گشودن راه ریاست جمهوری زنان از نظر حقوقی و سیاسی و اجرایی ضرورتی ملی است، محروم کردن زنان از این حق محروم کردن ملت از حق برخورداری از ظرفیت های پیشرفت و فرصت های پیشبرد اصلاحات است.


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها