پدافند هوایی یمن هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کرد

یحیی سریع سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که پدافند هوایی یمن توانست هواپیمای جاسوسی CH4 ساخت چین را بامداد یکشنبه سرنگون کند. وی افزود: عملیات هدف گیری این هواپیما با موشک زمین به هوا صورت گرفت.

پدافند هوایی یمن هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را سرنگون کرد
کد خبر: 488650
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۰۹:۲۶:۰۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن اعلام کرد که پدافند هوایی یک فروند هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را بامداد امروز (یکشنبه) هدف قرار داد و سرنگون کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که پدافند هوایی یمن توانست هواپیمای جاسوسی CH4 ساخت چین را بامداد یکشنبه سرنگون کند.

یحیی سریع افزود: عملیات هدف گیری این هواپیما با موشک زمین به هوا صورت گرفت.

وی تصریح کرد: این هواپیما در حین انجام مأموریت خصمانه در آسمان منطقه «المرازیق» استان الجوف هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که آسمان کشورش جولانگاه هواپیماهای دشمن نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

در آخرین تحول ، خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، گزارش داد : جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی مناطقی در شهرستان های صرواح و مدغل استان مأرب را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای ائتلاف سعودی همچنین در 2 نوبت مناطقی در شهرستان میدی استان حجه را هدف قرار دادند.

پیش از این نیز در حمله هوایی ائتلاف سعودی به شهرستان ظاهر استان صعده واقع در شمال غرب یمن، سه غیرنظامی کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین بنابر اعلام منابع نظامی یمن ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 128 بار آتش بس استان الحدیده را نقض کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها