مسکو:

اتحادیه اروپا در روابط با روسیه سخنان تهاجمی را جایگزین گفت‌وگو کرده است

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بسیاری پروژه‌های سیاسی، بشردوستانه و اقتصادی وجود داشته که در آن‌ها روسیه و اتحادیه اروپا همکاری کرده‌اند. این پروژه‌ها زمانی مسدود شدند که بروکسل تحریم‌های ضدروسیه اتخاذ کرد و سخنان تهاجمی، ادعاهای بی‌پایه و تبلیغات ضداطلاعات را جایگزین گفت‌وگو کرد.

اتحادیه اروپا در روابط با روسیه سخنان تهاجمی را جایگزین گفت‌وگو کرده است
کد خبر: 488651
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| "ماریا زاخارووا"، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعاهای مطرح شده توسط "الکساندر شالنبرگ"، وزیر امور خارجه اتریش مبنی بر عدم علاقه مسکو به گفت‌وگو با اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داد و تأکید کرد تماس‌ها تنها زمانی مسدود شده که بروکسل به جای گفت‌وگو، به سخنان تهاجمی و تبلیغات ضد اطلاعات روی آورده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، شالنبرگ اوایل روز شنبه در شبکه 1 اتریش گفته بود اتحادیه اروپا خواستار گفت‌وگویی بهتر با مسکو است، اما مسکو علاقه‌ای به این امر ندارد. وی روابط بین دو طرف را "متشنج و سنگین" خواند و ابراز امیدواری کرد همکاری بیشتر در حوزه‌هایی مانند آب‌وهوا و انرژی، ممکن باشد.

زاخارووا در فیسبوک نوشت: این حقیقت ندارد. بسیاری پروژه‌های سیاسی، بشردوستانه و اقتصادی وجود داشته که در آن‌ها روسیه و اتحادیه اروپا همکاری کرده‌اند. این پروژه‌ها زمانی مسدود شدند که بروکسل تحریم‌های ضدروسیه اتخاذ کرد و سخنان تهاجمی، ادعاهای بی‌پایه و تبلیغات ضداطلاعات را جایگزین گفت‌وگو کرد.

ارتباط با روسیه در دستورکار نشست آتی شورای اروپا -که روزهای 24-25 مه در بروکسل برگزار می‌شود- قرار گرفته است.

منبعی از اتحادیه اروپا به اسپوتنیک گفت که رهبران این اتحادیه به "جوزپ بورل"، رئیس سیاست خارجه اتحادیه دستور خواهند داد تا گزارشی در مورد استراتژی روابط با مسکو، شبیه آنچه در ماه مارس برای ترکیه ارائه شد، آماده کند. با این حال، انتظار نمی‌رود تغییرات سیاسی عمده‌ای در پیش باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها