محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال :

هدف گذاری والیبال رسیدن به نیمه نهایی المپیک است

رییس فدراسیون والیبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بانوان و وضعیت تیم ملی مردان برای حضور در لیگ ملت ها و المپیک توکیو توضیحاتی را ارائه کرد.

هدف گذاری والیبال رسیدن به نیمه نهایی المپیک است
کد خبر: 488696
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۰:۱۶:۵۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا داورزنی در مورد دلیل انتخاب فریبا صادقی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان و انتقاداتی که نسبت به این انتخاب وارد شده است، گفت: فرایند تصمیم گیری در این موضوع را کاملا به خانم محمدیان و دیگر همکاران در حوزه نایب رییسی بانوان واگذار کردیم. تعدادی مربی مد نظر بودند که برنامه دادند و برنامه ها مورد بررسی قرار گرفت. در بین گزینه ها خانم صادقی انتخاب شد تا تیم را جمع و جور کند و شهریور ماه به مسابقه قهرمانی آسیا برود. البته خانم صادقی تنها نیست و گروهی کار می کند. در این کار تیمی، مهم است هماهنگی وجود داشته باشد تا تیم به خوبی برای مسابقات پیش رو آماده شود.

به گزارش ایسنا،او ادامه داد: در مورد تعیین تکلیف مربیان تیم جوانان و نوجوانان هم خانم محمدیان و همکاران دارند کار می کنند و افراد ظرف چند روز آینده انتخاب می شوند تا کارشان را شروع کنند. سعی می کنیم ترکیبی که انتخاب می کنیم از مربیان مختلف ایران باشد.

برای پیدا کردن مربی خارجی دست از تلاش بر نداشته ایم

داورزنی در پاسخ به پرسش که قرار بود برای تیم بانوان از مربی خارجی استفاده شود چرا اکنون به گزینه ایرانی رسیده اید؟ تاکید کرد: حضور مربی خارجی منتفی نشده است و دنبال مربی خوبی می گردیم. از طرفی امسال می خواهیم در المپیک شرکت کنیم بنابراین اولویت بندی کردیم. البته به این معنی نیست که بانوان برای ما مهم نیستند بلکه دنبال مربی خوب خارجی می گردیم. در اکثر کشورهای خارجی یک مرد، سرمربی تیم بانوان است از این رو پیدا کردن مربی، با شرایطی که ما می خواهیم سخت است. با این حال دست از تلاش بر نداشتیم. یکی از برنامه های فدراسیون پیدا کردن مربی خارجی است اما تا آن موقع نمی خواهیم همه کارها را متوقف کنیم و فرصت ها را از دست بدهیم. اردویی جهت آماده‌سازی سازی تیم بزرگسالان برای حضور در قهرمانی آسیا در نظر گرفتیم‌.


او افزود: نگاه ما به تیم ملی بانوان بزرگسال این است که پوست اندازی کند. تعدادی بازیکن داریم که به دفعات در مسابقات مختلف شرکت کرده اند و اکنون این فرصت را می خواهیم به جوان تر ها بدهیم و ترکیب تیم از نفرات جوان و با تجربه ها باشد اما وجه غالب تیم جوان ها باشند. در واقع می خواهیم گامی رو به جلو برداریم. اگر قرار باشد تیم با ترکیب نفرات با تجربه در مسابقات هفتم شود و با ترکیب جوان ها هشتم، خب ترجیح می دهیم با جوان ها برویم که سرمایه گذاری برای آینده شود.

آرمان ما برای المپیک رفتن تا نیمه نهایی است

رییس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که الکنو عنوان کرده است قول مدال دادن کار شارلاتان ها است و این در حالی است که عنوان کرده بودید الکنو را انتخاب کردید تا به هدفتان در المپیک برسید و این صحبت ها تناقض ندارد،؟ تصریح کرد: آرمان داشتن از ابتدا جزو برنامه های فدراسیون بوده است. هدف گذاری یعنی اینکه تا نیمه نهایی برویم و در این صورت شانس برای رفتن روی سکو هم هست و فدراسیون با این انگیزه دارد تلاش می کند. اینکه بگوییم 100 درصد در المپیک روی سکو می رویم درست نیست و هیچ کسی در ورزش نمی تواند قول 100 درصدی بدهد. برنامه و هدف فدراسیون این است که در المپیک تلاش خود را انجام دهد و بازیکنان و کادرفنی هم تلاش کنند تا تیم به نیمه نهایی برود در این صورت این شانس را دارد تا نگاهی به سکوی المپیک هم داشته باشد.

او ادامه داد: تیم هایی که در المپیک شرکت می کنند، بهترین تیم های دنیا هستند و همه تلاش می کنند بهترین نتیجه را بگیرند اما آن تیمی که بتواند با هوش تر و با برنامه تر کار کند و نقاط ضعف خود را برطرف کند، می تواند موفق باشد. می توانستیم از ابتدا بگوییم به المپیک راه پیدا کردیم و دیگر کسی انتظاری نداشته باشد اما ما از خودمان انتظار داریم و با آرمان ها زندگی می کنیم چون می خواهیم فردای ما بهتر از امروز باشد. این حرف الکنو هم درست است چون هیچ مربی در دنیا هیچ چیزی را تضمین نمی کند. مربی تلاش خود را می‌کند تا به بهترین نتیجه ممکن برسد ما هم وظیفه داریم امکانات را فراهم کنیم.

استرس نتیجه گرفتن در لیگ ملت ها را از روی تیم برداشتیم

داورزنی با اشاره به اینکه فدراسیون از تیم ملی در لیگ ملت ها نتیجه نمی خواهد، گفت: ما گفتیم در لیگ ملت ها نتیجه نمی خواهیم. برخی کشورها که المپیکی نیستند مثل صربستان دنبال نتیجه گرفتن در لیگ ملت ها هستند اما ما دنبال این هستیم که از فرصت حدود 18 بازی رسمی برای آماده شدن جهت حضور در المپیک استفاده کنیم‌.


او در پاسخ به این پرسش که به همین دلیل هم بازی دوستانه برای تیم ملی در نظر گرفته نشد، تاکید کرد: خیر، بازی دوستانه در شرایط کرونا ما را دچار مشکلاتی می کرد. کشورهای اروپایی چون کنار هم هستند مشکلات قرنطینه و دیگر مسائل را ندارند . نگران این بودیم شرایط کرونایی باعث شود ناگهان دو، سه بازیکن خود را از دست بدهیم. در لیگ ملت ها خواستیم فشار روی بازیکنان اصلی نباشد و به جوان تر ها میدان داده شود. اگر فشار نتیجه روی تیم باشد سرمربی مجبور می شود از بازیکنان با تجربه استفاده کند که در این شرایط، فشار مضاعفی به آنها وارد می شود و احتمال مصدومیت هست. از طرفی بازیکنان جوان که در حال رشد هستند فرصت بازی کردن را به دست نمی‌آوردند. بنابراین استرس را از تیم برداشتیم. البته به این معنی نیست که برای تفریح به لیگ ملت ها می رویم بلکه می خواهیم بازی به بازی برای حضور در المپیک بهتر شویم. در المپیک هدفمان این است بهترین نتیجه ممکن را بگیریم. البته در المپیک هر اتفاقی ممکن است بیفتد و این برای همه تیم ها است. حالا تیم ما باید باهوش تر و کم خطاتر بازی کند و حضور الکنو هم ضعف تیم ما را پوشش داده است.

اکبری خط نخورد بلکه محدودیت ها اجازه حضورش را نداد

داورزنی درمورد علت خط خوردن پیمان اکبری نیز گفت: قبلا 24 بازیکن با 10 همراه به مسابقات اعزام می شد اما الان به دلیل محدودیت ها 18 بازیکن با 7 تا 8 همراه به مسابقات می روند. الکنو باید یک مربی همراه خودش می برد که ترجیح داد از تندروان استفاده کند. البته این به معنی خط خوردن اکبری نیست بلکه محدودیت ها اجازه حضورش را نداد. اکبری سالها در تیم ملی بوده و در آینده هم خواهد بود اما مجبور بودیم یک مربی ببریم و اختیار عمل را هم به الکنو دادیم‌.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها