کد خبر: 488707
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۰:۴۲:۰۸
| |

اتحادیه اروپا برای بازسازی غزه شرط تعیین کرد

جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره بازسازی دوباره غزه نیز گفت: انتظار نمی‌رود کشورهای اتحادیه اروپا بودجه بازسازی دوباره غزه را بدون وجود امکانی واقعی برای حل قطعی درگیری‌ها تامین کنند.

اتحادیه اروپا برای بازسازی غزه شرط تعیین کرد
کد خبر: 488707
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۰:۴۲:۰۸

اعتمادآنلاین| مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن استقبال از توافق آتش‌بس میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد: تنها راه‌حل سیاسی و نه امنیتی می‌تواند به دو طرف صلح و امنیت ببخشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه پس از 11 روز درگیری میان اسرائیل و حماس و تعداد غیرقابل قبولی کشته و زخمی در میان غیرنظامیان، آتش‌بس میان دو طرف آغاز شد، اقدامی که بسیار مورد استقبال است.

بورل در ادامه اظهار کرد: اما اکنون ما به تضمین اجرای این توافق و پس از آن رسیدگی به اختلافات برای حل نهایی آنها نیاز داریم، امنیت به تنهایی صلح را ایجاد نخواهد کرد و تنها راه‌حل سیاسی توافق شده است که می‌تواند به فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها امنیت و صلح ببخشد.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره بازسازی دوباره غزه نیز گفت: انتظار نمی‌رود کشورهای اتحادیه اروپا بودجه بازسازی دوباره غزه را بدون وجود امکانی واقعی برای حل قطعی درگیری‌ها تامین کنند.

آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عصر جمعه از ساعتی که میانجیگران مصری تعیین کرده بودند، آغاز شد.

از سوی دیگر مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این تصور را به وجود آورد که مساله فلسطین به پایان رسیده است.

بورل گفت: آرامش نسبی که اراضی فلسطینی از سال 2014 شاهد بودند و اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این تصور را به وجود آورد که مساله فلسطین حل و فصل شده و درگیری اعراب و اسرائیل به پایان خود رسیده و وضعیت فعلی می‌تواند تا اطلاع ثانوی ادامه یابد.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ادامه تاکید کرد: مذاکرات روند صلح اختلافات را برطرف نکرده و روند گسترش شهرک‌ها در مناطق فلسطینی را که در عمل راه‌حل مورد حمایت جامعه جهانی را تضعیف می‌کند، متوقف نکرد.

او افزود: اتحادیه اروپا نمی‌تواند بدون وجود امکانی برای آغاز یک روند سیاسی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها، به حمایت مالی از بازسازی دوباره غزه ادامه دهد.

بورل با اشاره به اینکه کنار گذاشتن دلایل اختلاف میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تنها به دورهای جدیدی از خشونت منجر خواهد شد، تاکید کرد: باید به مذاکراتی واقعی برای رسیدن به یک راه‌حل دائمی از طریق سازشی سیاسی مبتنی بر راه‌حل دوکشوری بازگشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها