کد خبر: 488757
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

مصر از مذاکرات احتمالی فلسطین و اسرائیل در قاهره خبر داد

سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت: ما با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، شرکای بین المللی و کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه گفتگو می‌کنیم. با تمرکز ما بر تثبیت آتش‌بس و ایجاد کانال‌های ارتباطی با دو طرف به احتمال زیاد قاهره در آینده میزبان مذاکرات میان دو طرف باشد. 

مصر از مذاکرات احتمالی فلسطین و اسرائیل در قاهره خبر داد
کد خبر: 488757
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه مصر تأکید کرد که احتمالا این کشور میزبان مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای حل نزاع باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفتگو با شبکه ام‌بی‌سی این کشور گفت: ما با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی، شرکای بین المللی و کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه گفتگو می‌کنیم. با تمرکز ما بر تثبیت آتش‌بس و ایجاد کانال‌های ارتباطی با دو طرف به احتمال زیاد قاهره در آینده میزبان مذاکرات میان دو طرف باشد.

وی گفت: هدف ما ازسرگیری روند مذاکرات و رسیدن به یک نتیجه درست است. ما برای سال‌های طولانی مذاکرات بی نتیجه داشتیم. براساس حوادث کنونی باید تمام طرف‌ها این را درک کنند که منفعت آن‌ها و منطقه رسیدن به راه حل نهایی و فراگیر و عادلانه مسئله فلسطین است که به تشکیل کشور فلسطین و راهکار تشکیل دو کشور منجر می‌شود.

وی همچنین جزئیات موفقیت طرح آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در غزه را توضیح داد و گفت: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر کاملا از تمام تحولات اطلاع داشت و شخصا پیگیر بود و تمام جزئیات مربوط به تلاش‌ها و تماس‌ها را پیگیری کرد. از آغاز تنش‌ها ما منافع ملت فلسطین را در نظر داشتیم و تلاش می‌کردیم لطمه‌ای به مسئله قدس و هویت عربی آن وارد نشود. دستگاه امنیتی مصر با حماس و اسرائیل در تماس بود. بقیه نهادها نیز تمام حوادث را پیگیری می‌کردند. اکنون می‌توانیم بر نیازهای برادرانمان در غزه متمرکز شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها