کد خبر: 488823
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۴:۲۹:۰۳
| |

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس:

تحقیق و تفحص از مراجع صدور مجوز وکالت حق مجلس است

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: طبق اصل 76 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در تمام مسائل و امور کشور حق تحقیق و تفحص دارد؛ در این موضوع هیچ استثنایی راجع به بخش دولتی و خصوصی وجود ندارد.

تحقیق و تفحص از مراجع صدور مجوز وکالت حق مجلس است
کد خبر: 488823
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۴:۲۹:۰۳

اعتمادآنلاین| عضو هیئت رئیسه مجلس، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از مراجع صدور مجوز وکالت حق مجلس است گفت: طبق اصل 76 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در تمام مسائل و امور کشور حق تحقیق و تفحص دارد؛ در این موضوع هیچ استثنایی راجع به بخش دولتی و خصوصی وجود ندارد.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره طرح «تحقیق و تفحص از مراجع صدور مجوز وکالت» و دیدگاه عده ای از وکلا مبنی بر غیردولتی بودن کانون وکلای دادگستری و عدم امکان ورود مجلس به این حوزه، اظهار داشت: طبق اصل 76 قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در تمام مسائل و امور کشور حق تحقیق و تفحص دارد. در این موضوع هیچ استثنایی راجع به بخش دولتی و خصوصی وجود نداشته و مجلس از تمام نهادها می‌تواند تحقیق کند.

وی با تاکید بر حق مسلم مجلس در تحقیق و تفحص از مراجع صدور مجوز وکالت، به ذکر برخی اهداف این طرح پرداخت و گفت: نمایندگان مجلس در این طرح سعی دارند به ابعاد مبهم فعالیت کانون وکلا به صورت دقیق دسترسی پیدا کنند. باید بررسی شود که کانون وکلا چگونه و تحت چه شرایطی پروانه صادر می‌کند و آیا قوانین و مقررات صدور و تمدید پروانه وکالت رعایت می‌شود یا خیر؟

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: علاوه بر این، نمایندگان در این طرح به دنبال شفاف کردن میزان درآمد و هزینه کانون وکلا و همچنین نحوه انتقال افراد از یک استان به استان دیگر هستند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح تحقیق و تفحص، مشخص خواهد شد چه میزان خلاء یا نقص قانونی که باعث سوء استفاده می‌شود، وجود دارد و افرادی که در زمینه اداره این نهاد غیردولتی در حال فعالیت هستند، تا چه میزان در چهارچوب وظایف خود عمل می‌کنند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها