کد خبر: 488865
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

نگین شیرتری، دومین لژیونر تاریخ والیبال زنان ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

لژیونر شدن یکی از آرزو‌هایم بود/ دختران ایرانی پتانسیل حضور در سطح اول والیبال جهان را دارند/ هدف اصلی تیم سی‌دی آوِِس کسب سهمیه اروپایی است/ افتخار می‌کنم که دومین لژیونر والیبال زنان ایران هستم

لژیونر والیبال زنان ایران معتقد است دختران ایرانی پتانسیل و استحقاق حضور در سطح اول والیبال جهان را دارند.

لژیونر شدن یکی از آرزو‌هایم بود/ دختران ایرانی پتانسیل حضور در سطح اول والیبال جهان را دارند/ هدف اصلی تیم سی‌دی آوِِس کسب سهمیه اروپایی است/ افتخار می‌کنم که دومین لژیونر والیبال زنان ایران هستم
کد خبر: 488865
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ترنم کشاورز- پس از وقفه چندین‌ساله در حضور زنان والیبالیست ایرانی در لیگ‌های مطرح دنیا، نگین شیرتری دومین لژیونر تاریخ والیبال زنان ایران بعد از مائده برهانی است که موفق شده به سطح اول والیبال اروپا و به باشگاه سی‌دی آوِس (CD AVES) در سوپرلیگ پرتغال بپیوندد. شیرتری در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشت. گفت‌وگوی اعتمادآنلاین را با پاسور تیم ملی والیبال ایران در ادامه می‌خوانید.

***

نگین شیرتری

*خانم شیرتری، شما دومین لژیونر تاریخ والیبال زنان ایران بعد از مائده برهانی هستید که در سطح اول والیبال اروپا بازی می‌کنید. لطفاً کمی در مورد پیوستن به لیگ پرتغال و تیم سی‌دی آوِس برایمان صحبت کنید؟

از اینکه توانستم دومین لژیونر زن والیبال ایران لقب بگیرم که در سطح اول اروپا حضور دارد بسیار خوشحال و مفتخرم، چون از زمان حضور در تیم‌ ملی والیبال یکی از آرزوها و اهدافم لژیونر شدن و بازی در لیگ‌های معتبر اروپایی بود که خدا را شکر توانستم به این مهم دست پیدا کنم. در خصوص کشور پرتغال هم باید بگویم که مردم آن بسیار انسان‌های خونگرم و مهربانی هستند و خیلی به ورزش زنان اهمیت می‌دهند. لیگ والیبال زنان از 14 تیم تشکیل شده که سی‌دی آوِس جزو هشت تیم بالای جدول آن است و تمام امکانات سطح اول والیبال دنیا را دارد. هدف اصلی‌اش هم ارائه یک بازی عالی برای کسب سهمیه اروپاست که امیدوارم در آن موفق عمل کند.

من چندین پیشنهاد از کشورهای اتریش، بلغارستان و پرتغال داشتم ولی از آنجا که دلم می‌خواست فرصت بازی پیدا کنم و توانمندی‌هایم را نشان دهم، پس از مشورت‌هایی که از آقای وهاب‌زاده مدیربرنامه‌‌ و پدرم گرفتم، متوجه شدم که لیگ پرتغال شرایط مناسبی دارد به همین دلیل تصمیم‌ گرفتم پیشنهاد آنان را قبول کنم. قرار است شهریورماه به پرتغال مهاجرت کنم و به تیم جدیدم بپیوندم. امیدوارم بتوانم باعث افتخار ایران عزیزمان باشم.

*بسیاری معتقدند حضور شما به عنوان یک بازیکن ایرانی در سطح اول والیبال اروپا نوید‌دهنده درخشش دوباره والیبالیست‌های زن است. خودتان چقدر به این موضوع معتقد هستید و فکر می‌کنید بازیکنان ما شرایط حضور در لیگ‌های اروپایی را داشته باشند؟

از آنجا که من اولین لژیونر زن ایرانی در بین دختران والیبالست‌مان هستم، خیلی دوست دارم که در سال‌های آینده راه برای باقی بازیکنان‌مان باز شود. دختران والیبالیست ما واقعاً آمادگی و لیاقت حضور در لیگ‌های مختلف اروپایی را دارند. در حال حاضر ما بازیکنان فوق‌العاده‌ای در سطح باشگاهی و ملی بین زنان داریم که شبانه‌روز برای هدف‌شان تلاش کرده و حق‌شان است که لژیونر شوند چراکه پتانسیل و استحقاق درخشش را از نظر فنی و اخلاقی دارند. از صمیم قلبم برای تک‌تک آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

*شرایط تیم ملی والیبال زنان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
متاسفانه از زمانی که ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرد خیلی روی همه چیز تاثیر منفی گذاشت؛ مثلاً سال گذشته تیم‌ ملی والیبال در بخش زنان و مردان و در هیچ یک از رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به بازی‌های آسیایی اعزام نشد. ولی خب، امسال تا جایی که برنامه‌ها را نگاه کردم می‌دانم که در شهریور و مهرماه اعزام داریم. مطمئنم به خاطر سطح بسیار عالی لیگ و عملکرد فوق‌العاده بازیکنان می‌توانیم عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. بدون شک چون مسابقات را در پیش داریم اردوها هم به زودی شروع خواهد شد، چراکه باید با تمرین زیاد و هماهنگی بالا به شرایط ایده‌آلی برسیم و در مسابقات خودی نشان دهیم. امیدوارم فدراسیون مثل همیشه بهترین شرایط را فراهم کند و اردوها را استارت بزند تا با تمرینات عالی و روحیه بالا بتوانیم باعث سربلندی کشور عزیزمان و خوشحالی مردم شویم.

نگین شیرتری

*بزرگ‌ترین هدف ورزشی نگین شیرتری چیست؟

خداراشکر به یکی از بزرگ‌ترین اهداف ورزشی‌ام که لژیونر شدن بود رسیدم. بعد از این هم دوست دارم در سطح اول والیبال دنیا بازی کنم و خودم را نشان دهم. این را هم می‌دانم که برای بهتر شدن در سطح اول والیبال دنیا باید کلی تلاش کنم و اصلاً کار ساده‌ای در پیش ندارم ولی ان‌شاءالله بتوانم با تلاش و پشتکار این روند خوب را ادامه دهم.

*فوتبال آقایان را دنبال می‌کنید؟ بازی کدام یک از لژیونرهای ایرانی را بیشتر دوست دارید؟

به این خاطر که جز بازی‌های ملی فوتبال آقایان را دنبال نمی‌کنم نمی‌توانم هیچ نظری هم در مورد عملکردشان بدهم. حقیقتاً نه استقلالی هستم و نه پرسپولیسی. ولی برای تمامی آنها هر کجای دنیا که هستند آرزوی موفقیت‌‌ روزافزون دارم.

*صحبت پایانی؟

در پایان دوست دارم از تمامی مربیان، بازیکنانی که کنارشان رشد کردم، از آنها آموختم و پدر و مادر عزیزم که مرا خیلی در این راه سخت کمک کردند تا بتوانم به این جایگاه برسم نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. از خدا می‌خواهم بتوانم با عملکرد خوبم پاسخ محبت و کمک‌هایشان را بدهم. آرزو می‌کنم که ویروس منحوس کرونا هم هرچه زودتر از بین برود تا مردم بتوانند به زندگی عادی‌شان برگردند و دوباره از آن لذت ببرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها