کد خبر: 488880
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۷:۴۷:۳۳
| |

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهوری روسیه:

موضوع اصلی دیدار پوتین و بایدن کنترل تسلیحات خواهد بود

سخنگوی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی جهان موضوع اصلی دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود. ثبات راهبردی موضوع‌های مربوط به تسلیحات موشکی و هسته ای را دربرمی گیرد. 

موضوع اصلی دیدار پوتین و بایدن کنترل تسلیحات خواهد بود
کد خبر: 488880
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۷:۴۷:۳۳

اعتمادآنلاین| دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی جهان موضوع اصلی دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پسکوف روز یکشنبه در برنامه سیاسی «مسکو.کرملین.پوتین» در شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: مساله کنترل تسلیحات موضوع اصلی در دیدار سران روسیه و آمریکا در صورت برگزاری چنین دیداری خواهد بود.

به گفته وی، روسیه پیشرفته ترین نیروی راهبردی در سطح جهان را دارد و بدیهی است این نیرو ضامن تامین ثبات خواهد بود زیرا که عامل بازدارنده است.

سخنگوی کرملین گفت: ثبات راهبردی بخش جدایی ناپذیر مذاکرات روسیه و آمریکاست؛ این مسائل باید در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

ثبات راهبردی موضوع های مربوط به تسلیحات موشکی و هسته ای را دربرمی گیرد.

دیدار پوتین و بایدن برای برون رفت از وضعیت موجود ضروری است

سخنگوی رییس جمهوری روسیه دراین برنامه تلویزیونی گفت:نشست پوتین و بایدن برای خروج از شرایط کنونی روابط روسیه و آمریکا حائز اهمیت است.

وی افزود: روسیه خواهان روابط دوستانه با تمامی کشورهاست، اما این دوستی باید حقیقتا دوستی باشد و نه روابطی همراه با تحکم و استانداردهای دوگانه.

پسکوف یادآورشد: انتخاب شهر محل برگزاری دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا مساله ای فنی است؛ آنچه اهمیت دارد واقعیت خود نشست است.

رییس جمهوری آمریکا روز 24 فروردین ماه در تماس تلفنی با همتای روسی خود، پیشنهاد داد برای برای بحث درباره طیف کاملی از مسایل پیش روی آمریکا و روسیه، دیدار حضوری در کشور ثالث برگزار کنند.

به گزارش ایرنا، پوتین و بایدن تعدادی از موضوعات منطقه‌ای و جهانی را از جمله قصد ایالات متحده و روسیه برای پیگیری گفت‌وگوی ثبات استراتژیک در مورد طیف وسیعی از کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی نوظهور، با تکیه بر تمدید پیمان جدید استارت مورد بحث قرار دادند.

بایدن همچنین تصریح کرد که ایالات متحده در دفاع از منافع ملی خود در قبال اقدامات روسیه همچون دخالت در فضای مجازی و دخالت در انتخابات، محکم عمل خواهد کرد.

بایدن بر تعهد بی دریغ ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد. رئیس جمهوری همچنین در مورد تجمع ناگهانی ارتش روسیه در کریمه اشغالی و مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرد و از روسیه خواست که تنش ها را کاهش دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها