کد خبر: 488961
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۸:۴۹:۴۹
| |

ژنرال الجزایری که به سرباز صفر تنزل درجه داده شد

شورای انضباط نظامی ارتش الجزایر تصمیم گرفت تا واسینی بوغزه فرمانده سابق دستگاه اطلاعات داخلی این کشور را که ماه ها است که در زندان مرکزی البلیده واقع در 50 کیلومتری غرب پایتخت در بازداشت بسر می برد از ژنرالی به سربازی تنزل درجه دهد.

ژنرال الجزایری که به سرباز صفر تنزل درجه داده شد
کد خبر: 488961
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۸:۴۹:۴۹

اعتمادآنلاین| شورای انضباط نظامی ارتش الجزایر تصمیم گرفت تا " واسینی بوغزه " فرمانده سابق دستگاه اطلاعات داخلی این کشور را از ژنرالی به سربازی تنزل درجه دهد.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، بوعزه ماه ها است که در زندان مرکزی "البلیده" واقع در 50 کیلومتری غرب پایتخت در بازداشت بسر می برد.

او در دو مورد یکی به اتهام فساد و کلاهبرداری به 8 سال زندان و دیگری به اتهام جعل اسناد و تلاش جهت تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری که طی آن « عبدالمجید تبون » به ریاست جمهوری برگزیده شد، به 16 سال زندان محکوم شد.بوعزه به حمایت از " عزالدین میهوبی " وزیر سابق فرهنگ جهت تصدی پست ریاست جمهوری متهم شده است.

گزارش رسانه های الجزایر در آوریل 2020 فاش کرد که ژنرال واسینی بوعزه پس از کنار گذاشته شدن از پست خود به عنوان مدیر امنیت داخلی ( اطلاعات داخلی ) به دستور رئیس جمهور عبدالمجید تبون بازداشت شده و در بازداشتگاه نظامی زندانی شد.

رسانه های الجزایر خاطرنشان کردند که بوعزه به دلیل دست داشتن در چند پرونده تحت تعقیب قرار داشت و برکناری او به کشمکش های خشمگینانه در درون حاکمیت که بیش از چهار ماه به درازا کشیده شده بود ، خاتمه داد.

روزنامه الجزایری " الوطن " که به زبان فرانسوی چاپ و منتشر می شود، خاطرنشان کرد که بوعزه روابط خوبی با رئیس جمهور جدید نداشت و از همان ابتدا با تصمیمات اتخاذ شده از سوی رئیس جمهور عبدالمجید تبون اعلام مخالفت می کرد و همین امر باعث مطرح شدن پرسش هایی در میان افکار عمومی الجزایر شده بود. با توجه به تغییرات شکل گرفته در سطح پست های حساس داخل ارتش برکناری بوعزه یک امر کاملا منطقی و قابل پیش بینی به شمار می رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها