خسارت آتشفشان در کنگو ؛ مفقود شدن 170کودک، ویرانی500 خانه

در پی فوران آتشفشان کوه نیراگونگو کنگو بیش از 170 کودک مفقود شده و حدود 5 هزار نفر از ساکنان شهر گوما به ناچار به سمت رواندا و 25 هزار نفر دیگر هم به سمت شمال غربی، شهر سِیک در استان کیوو شمالی حرکت کردند.

خسارت آتشفشان در کنگو ؛ مفقود شدن 170کودک، ویرانی500 خانه
کد خبر: 488967
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۹:۰۱:۱۳

اعتمادآنلاین| بر اثر فوران آتشفشان بزرگ «نیراگونگو - Nyiragongo» در کنگو که دولت را به تخلیه شهر گوما واداشت، 170 کودک مفقود شده و بیش از 500 خانه هم ویران گردیده است .

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز انگلیسی، کوه نیراگونگو شنبه شب فوران کرد و حدود 5 هزار نفر از ساکنان شهر گوما به ناچار به سمت رواندا و 25 هزار نفر دیگر هم به سمت شمال غربی، شهر سِیک در استان کیوو شمالی حرکت کردند.

در پی فوران این آتشفشان بیش از 170 کودک مفقود شده و مقامات سازمان ملل در حال ایجاد مرکزی برای کمک به کودکان بی‌سرپرست هستند.

«پاتریک مویایا - Patrick Muyaya » سخنگوی دولت گفته از 15 نفری که کشته شده‌اند، 9 نفر مربوط به یک حادثه رانندگی در هنگام فرار بوده، چهار نفر هم در حین تلاش برای فرار از زندان جان خود را از دست دادند، دو نفر دیگر نیز بر اثر سوختگی شدید کشته شده‌اند.

گدازه‌های آتش‌فشان وارد 17 روستا شده و تخریب سه مرکز بهداشتی، یک مدرسه ابتدایی و یک خط لوله آب، همچنین جاده اصلی شمالی و منبع اصلی برق را به دنبال داشته است.

این آتشفشان در حدود 10 کیلومتری شهر گوما آخرین بار در سال 2002 فوران کرد که به مرگ 250 نفر و تخریب خانه های 120 هزار نفر منجر شد.

مرگبارترین فوران این آتشفشان در دوران معاصر به سال 1977 مربوط می شود که منجر به مرگ بیش از 600 نفر شد.

رصدخانه آتشفشان گوما به علت کمبود بودجه به درستی قادر به نظارت بر فعالیت آن نبوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها