امارات از بحران مرزی سودان و اتیوپی عقب کشید

شبکه الشرق عربستان از منابع در شورای حاکمیتی سودان نقل کرد که ابوظبی رسماً به خارطوم اطلاع داده ابتکارعمل خود درمورد بحران مرزی سودان با اتیوپی را پس گرفته است.

امارات از بحران مرزی سودان و اتیوپی عقب کشید
کد خبر: 488972
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۹:۱۹:۳۹

اعتمادآنلاین| منابع در شورای حاکمیتی سودان تصریح کردند که امارات رسماً به خارطوم اعلام کرده ابتکارعمل خود درمورد بحران مرزی با اتیوپی را پس گرفته است.

به گزارش ایسنا، شبکه الشرق عربستان از منابع در شورای حاکمیتی سودان نقل کرد که ابوظبی رسماً به خارطوم اطلاع داده ابتکارعمل خود درمورد بحران مرزی سودان با اتیوپی را پس گرفته است.

پیشتر خارطوم ابتکارعمل امارات درمورد نزاع میان سودان و اتیوپی را رد کرده و آن را نقض موضع سودان جهت "قرار دادن نشانه‌های مرزی" به حساب آورده بود.

یک منبع عالی رتبه در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کرد که شورای امنیت و دفاع سودان در نشست روز یکشنبه خود، با اجماع ابتکارعمل امارات را رد کرده و اعلام نمود که سودان هیچ ابتکارعملی را که شامل تقسیم اراضی این کشور که از اتیوپی بازپس گرفته باشد، نمی‌پذیرد و موضع یکپارچه خارطوم گذاشتن علامت مرزی میان دو کشور قبل از آغاز هرگونه مذاکره پیرامون مسائل دیگر است.

این منبع با بیان اینکه موضع سودان در قبال مساله مرزها با اتیوپی تغییر نکرده و نخواهد کرد، تصریح کرد که استقبال اولیه از ابتکارعمل امارات به معنای پذیرش امتیازدهی درمورد موضع ملی نبود.

پیشتر امارات راهکاری مبنی بر تقسیم اراضی کشاورزی مورد مناقشه میان دو کشور سودان و اتیوپی را ارائه کرد که با واکنش تند سودان مواجه شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها