رایزنی برای استفاده از مسیر ارمنستان در بخشی از کریدور شمال-جنوب

وزیر راه و شهرسازی از رایزنی برای استفاده از مسیر ارمنستان در بخشی از کریدور شمال-جنوب خبر داد.

رایزنی برای استفاده از مسیر ارمنستان در بخشی از کریدور شمال-جنوب
کد خبر: 489086
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۳:۰۲:۴۹

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی با اشاره به همت دولت برای توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها گفت: یکی از راهبردهای محوری دولت جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی تعامل گسترده با کشورهای جهان و به ویژه کشورهای همسایه است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز در این دوره به طور ویژه در حوزه تعامل با کشورهای همسایه با تمرکز بر تبادلات تجاری و حمل ونقلی و بحث ترانزیت گفت‌وگو‌ها، تعاملات و تفاهم‌های متنوعی را دنبال کرده است، به طوری که با استفاده از فرصت موجود و تفاهماتی که با کشورهای همسایه وجود دارد، بتوان تاثیرات مثبتی را در ترانزیت و گسترش ظرفیت حمل و نقلی بین کشورها مشاهده کرد.

اسلامی با بیان اینکه سفر به ارمنستان در راستای همین راهبرد دولت است، گفت: در این سفر هم گفت‌و‌گوی دو جانبه با همتای خود را دنبال خواهیم کرد و هم از زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل ریلی و جاده‌ای کشور ارمنستان بازدید خواهیم داشت. همچنین برای اینکه بتوانیم همکاری‌های گسترده‌تری را با کشور ارمنستان برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌ها و سرفصل‌های عمرانی تجربه کنیم، رایزنی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم این فرصت شرایطی را فراهم کند که بتوانیم گسترشی در اقداماتی که برای توسعه روابط بین دو کشور ضروری است، مشاهده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وابستگی فرهنگی دو کشور ایران و ارمنستان گفت: غیر از اینکه ارامنه عزیز در ایران ساکن هستند، یک وابستگی خویشاوندی و هم پیوندی فرهنگی بین دو کشور وجود دارد. بنابراین این یک مطالبه مردمی است که رفت‌و‌آمدها بین ایران و ارمنستان سهل‌تر شده و زیرساخت‌های قوی‌تر ایجاد شود تا تبادلات باری و مسافری گسترش یابد.

وی افزود: همچنین استفاده از خاک ارمنستان برای بخشی از مسیر کریدور شمال-جنوب از جمله مواردی است که مدنظر قرار دارد. بنابراین این سفر چه از لحاظ فرهنگی-اجتماعی و چه از جنبه اقتصادی تاثیرات مثبتی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها