بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره پایان موعد بیانیه مشترک ایران با آژانس

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حفظ داده های دوربین های نظارتی به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه 1400 ادامه می‌یابد.

بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره پایان موعد بیانیه مشترک ایران با آژانس
کد خبر: 489203
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۵:۰۴:۵۳

اعتمادآنلاین| دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حفظ داده های دوربین های نظارتی به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه 1400 ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه توضیحی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در خصوص پایان موعد بیانیه مشترک ایران با آژانس در خصوص توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی آمده است:


امروز سوم خردادماه 1400 فرصت سه ماهه در خصوص نگهداری داده های دوربینهای نظارتی نصب شده در تاسیسات هسته ایران به پایان می رسد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تداوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران بر اساس قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" در مورد نحوه ادامه کار پس از انقضاء زمان توافق قبلی با آژانس بین المللی انرژی اتمی تصمیم گرفت؛ "با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که به موازات مذاکرات وین در جریان می باشد، حفظ داده های دوربین های نظارتی را به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه 1400 ادامه دهد تا از این طریق فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات فراهم شود".

به گزارش ایسنا، پیشتر کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفته بود: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده های دوربین ها حداکثر تا یک‌ماه دیگر، امروز از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید.


غریب آبادی افزود: داده های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی شود. داده های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند. در رابطه با حذف یا انتقال داده ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.
نماینده دائم کشورمان به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم ها به گونه ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز امروز اعلام کرد که توافق با ایران تا 24 ژوئن تمدید شده است.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که توافق ایران و آژانس درخصوص بازرسی ها که روز 21 مه (31 اردیبهشت ماه) منقضی شده بود تا اواخر ماه ژوئن تمدید شده است.

وی در ادامه تصریح کرد که تفاهمات ایران و آژانس تا 24 ژوئن ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها