گفتگوی تلفنی بایدن و سیسی با محوریت فلسطین

دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور تماس تلفنی را از جو بایدن، همتای آمریکایی خود دریافت کرد و دو طرف در این تماس درباره تحولات فلسطین و راه‌های احیای روند صلح گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی بایدن و سیسی با محوریت فلسطین
کد خبر: 489289
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۴ ۰۷:۴۱:۵۴

اعتمادآنلاین| روسای جمهور مصر و آمریکا دوشنبه شب در تماسی تلفنی درباره تحولات فلسطین و راه‌های احیای روند صلح در خاورمیانه گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور تماس تلفنی را از جو بایدن، همتای آمریکایی خود دریافت کرد.

دو طرف در این تماس درباره تحولات فلسطین و راه‌های احیای روند صلح گفتگو کردند.

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: در این تماس در مورد تحولات منطقه و همچنین روابط و همکاری‌های دوجانبه بین مصر و ایالات متحده رایزنی شد.

راضی افزود: در این تماس همچنین آخرین تحولات در مسئله فلسطین و راه‌های احیای روند صلح، حمایت از ثبات آتش بس که بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با میانجیگری مصر و حمایت کامل آمریکا حاصل شد و نیز تلاش‌های بین المللی با هدف بازسازی غزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد که "بایدن در این تماس بر عزم کشورش برای بازگرداندن آرامش و احیای شرایط موجود در اراضی فلسطین و نیز هماهنگی تلاش‌های بین المللی برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و بازسازی غزه تأکید کرد."

طبق گفته راضی، بایدن از تلاش‌های رئیس جمهور مصر برای برقراری آتش بس اخیر تقدیر کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده در این تماس در مورد پرونده سد النهضه (رنسانس) نیز گفتگو و بر عزم کشورش برای انجام تلاش‌ها در تأمین امنیت آبی مصر تاکید کرد.

سیسی نیز از تلاش‌های آمریکا در این زمینه استقبال و بر پایبندی مصر به حقوق آبی خود از طریق دستیابی به توافق نامه‌ای عادلانه و لازم الاجرا که شامل قوانین روشنی درخصوص روند پر کردن و بهره برداری از آب سد باشد، تأکید کرد.

دو طرف همچنین درباره تقویت تلاش‌های دیپلماتیک در دوره آینده به منظور دستیابی به توافقی که حافظ حقوق آبی همه طرف‌ها باشد، توافق کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها